Átverés volt a reklám: mégsem gyógyítják a rákot
A fogyasztók megtévesztése miatt összesen 3 millió forint bírságot szabott ki a Naturlife System Kft.-re és a Max-Immun Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel gyógyhatást ígérő reklámokkal hirdették termékeiket, ám állításaikat nem tudták igazolni - közölte a GVH kedden az MTI-vel.
A 2 millió forintra bírságolt Naturlife Kft. ellen az idén februárban indított vizsgálatot a GVH, mert a vállalkozás reklámjaiban az általa forgalmazott termékeknek (Naturlife cseppek, Flavan Naturlife, Flavokid, Falavonoid, Flavion, Flavorex étrend kiegészítőknek) kedvező élettani, betegségmegelőző és gyógyító hatást tulajdonított. A vizsgálat megállapította, hogy a vállalkozás bizonyítékokkal alá nem támasztott tájékoztatást adott a fogyasztóknak a készítmények összetételére, hatóanyagainak tulajdonságaira vonatkozóan.
Kiderült, hogy az érintett készítmények egyike sem rendelkezik az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGYI) engedélyével, a cég mégis állította, hogy az eljárásban érintett termékek betegséget megelőző, illetve gyógyító hatásúak.
A bírság kiszabásánál súlyosbító körülményként merült fel, hogy a cég reklámtevékenysége sérülékeny fogyasztói kört érintett és a jogsértő hirdetések hosszú időn keresztül elérhetőek voltak. A bírság összegét csökkentette ugyanakkor, hogy a Naturlife piaci részesedése csekély mértékű, a társaság pedig önként kifejezte azt a szándékát, hogy a jövőben jogkövető magatartást folytat.
Ugyancsak februárban indult eljárás a Max-Immun Kft. ellen, mivel a cég vitanaX és vitanaX PX4 termékeit sajtóhirdetésekben, szórólapokon, több honlapon szakmailag nem kellően megalapozott módon hirdette. A két termékről a vállalkozás azt állította, hogy azok kedvezően befolyásolják az emberi egészséget, a rákos és egyéb betegségeket pedig gyógyítják.
A GVH vizsgálata feltárta, hogy egyik termékkel sem végeztek klinikai kísérletet. Így például a Max-Immun Kft. a reklámokban használt felsőfokú jelzők (legerősebb természetes immunerősítő, legerősebb rákellenes hatóanyag stb.) valóságtartalmát nem tudta igazolni. Nem sikerült bizonyítékokkal alátámasztania a hirdetésekben több helyen szereplő, túlzó állításokat (az élet védelmezője, eddig soha nem látott hatékonyságú eszköz stb.) sem.
A GVH a Max-Immun Kft-t csak egymillió forintra bírságolta a GVH, mivel a cég az eljárás kezdeti szakaszában önként változtatott hirdetési gyakorlatán.
Átverés volt az akciós parfüm: megbüntették a Rossmant
Tilos zaklatni az ügyfelet
Már a csomagolás is átver minket?
Számtalan módszerrel akarnak minket átverni
Durván megbüntetik az Auchant a dinnye miatt
Megbüntették az OTP-t, az MKB-t és a Raiffeisent
MTI