A BMW azt várja, kínai eladásai - növekvő nyereségesség mellett - évente legalább 10 százalékkal nőnek majd az elékövetkező öt esztendőben. A BMW hosszabb távon globális tevékenysége negyedik "lábának" szánja Ázsiát - Németország, Nyugat-Európa és Észak-Amerika után; és a térségben Kína mutatja be a legnagyobb fejlődést.
A BMW kínai eladásai az idei esztendő első negyedében 34 százalékkal 10177 gépkocsira nőttek; az eladott gépkocsik száma 2006-ban 51 százalékkal 36357-re ugrott. |
A francia PSA PeugeotCitroen idén kínai eladásainak 25-30 százalékos növekedésére számít, ami még a világ második legnagyobb autópiacának átlagosan magas növekedési üteménél is erőteljesebb.
A Peugeot kínai eladásai 2006-ban meghaladták a 200 ezret, és a cég korábban azt közölte: idén 260 ezer gépkocsit szánnak erre a piacra, majd 2008-ban átlépnék a 300 ezres küszöböt. |
A Volkswagen azt várja, idén 18-20 százalékkal tudja majd növelni kínai eladásait, ami nagyjából megfelel az ágazat egészével kapcsolatos növekedési előrejelzéseknek. Wei Ming Soh, a német cég kínai vállalatának ügyvezető elnökhelyettese nyilatkozatában a Volkswagen jelenlegi 17 százalékos piaci részesedésének megtartását remélte.
A Volkswagen és Audi márkák kínai eladása a január-márciusi időszakban 202623 gépkocsit jelentett, ami 23 százalékkal több a tavalyinál. A piacvezető General Motors Corp. negyedéves értékesítése 25 százalékkal 291588 gépkocsira emelkedett. |
Fékezhetetlennek tűnik a kínai gazdaság
Már megveheti jegyét a pekingi olimpiára
Kezdődik az amerikai-kínai kereskedelmi háború?
Kína még idén leelőzheti Amerikát
MTI