.jpg)
A Strabag és a Bouygues tulajdonos a szintén PPP-s M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya Zrt.-ben. A Bilfinger és a Porr építette és üzemelteti 22 évig az M6-os Érd és Dunaújváros közötti szakaszát. |
A gazdasági minisztérium ajánlattételi felhívása szerint a tender eredményhirdetésének hivatalos időpontja október 11., de a tényleges időpont az Országgyűlés jóváhagyásától függ. A nyertes várhatóan jövő év elején kezdi meg a beruházást, és ettől számítva két év múlva nyílhat meg az új autópálya a forgalom előtt. Magyarországon első alkalommal létesülnek autópálya-alagutak, a Szekszárd és Bóly közötti szakaszon négy is épül. Valószínűleg emiatt lettek ilyen különbségek az árajánlatokban is.
A mostani nettó árajánlatok nem fejezik ki teljes mértékben azt, hogy a magyar államnak mennyit is kell fizetnie rendelkezésre állási díjként a futamidő alatt. Az M6-os Érd és Dunaújváros közötti 54 kilométer hosszú szakaszára a győztes 128,25 milliárd forintos árajánlatot adott - ebből az építési költség mintegy százmilliárd forint, az éves üzemeltetésre 2006-ban 9,1 milliárd forintot fizetett ki a magyar állam, az idén ez az összeg 12,2 milliárd forint, 2025-re 16,2 milliárd forintra emelkedik a költség. Az M5-ös 147 kilométer hosszú szakaszára 2031-ig évente 23,12 milliárd forint rendelkezésre állási díjat fizet a magyar állam.
Kartellező, fizess!
Lesz-e sztráda Pécsig 2010-re?
Újabb hídépítés az M7-esen
Szezonvégi leárazás: 1170-ből hasíthatunk 4 napig
Alig van bliccelő az autópályákon
Magyar Hírlap