.jpg)
Az új törvény kínálta lehetőség szerint az állam a tulajdonos beleegyezése nélkül is kisajátíthatja az általa igényelt földterületet, és megengedheti magának, hogy a terület eredeti tulajdonosával csak a már megépült közmű üzembe helyezése után kezdje meg a vagyonjogi rendezést. Az eddigi gyakorlat szerint a pálya építését csak a rendezett tulajdonviszonyokról szóló okmányok csatolása után kezdhették el.
Az államfő által szentesített jogszabály csak a Pozsonyt Kassával összekötő, "foghíjakkal" teli pályaszakaszon, valamint a Nyitra és Besztercebánya közötti gyorsforgalmi út építése során alkalmazható. A két nyomvonalon mintegy százötven kilométernyi autópályát és gyorsforgalmi utat kell megépíteni.
A törvényt a kormány azzal az indoklással terjesztette gyorsított eljárásban a parlament elé, hogy 2010-ig mindenképpen meg kell épülnie a Pozsony és Kassa közti teljes pályának. A kormány a hiányzó szakaszok mielőbbi megépítése érdekében a magántőke bevonásával számol, s már ki is írta a pályázatokat.
2008-tól építhetik az M43-ast
Könnyes búcsú az autópályamatricától (hanganyag)
A szlovákok odavannak Ficóért
Érik az újabb német autópálya-rekord
500 méternyi autópálya vezetne minket a világűrbe
MTI