A GKM új vizsgálati elemeket vezet be a közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szakmai szempontokra koncentráló vizsgáztatás technológiájába. Ezek lehetővé teszik a jármű egyedi azonosítóinak, műszaki adatainak, okmányainak, valamint a járműnyilvántartás adatainak mélyebb elemzését, hitelességének ellenőrzését.
Az ismert "előzetes eredetiségvizsgálaton" még át nem esett gépkocsik esetében az időszakos vizsgálat eddigi tartalma mellett a jármű adatait is összevetik a nyilvántartási adatokkal. Ennek célja, hogy a jármű tulajdoni "tisztasága" ellenőrizhetőbb legyen - áll a közleményben.
A járműállomány meghatározó hányadára vonatkozóan az elmúlt kilenc évben, főként tulajdonosváltás miatt az előzetes eredetiségvizsgálat keretében már megtörtént egy ilyen eredményt is hozó vizsgálat. Így az integrált vizsgálatra csupán a gépkocsi-állomány mintegy egyötöde, hozzávetőleg 700 ezer jármű esetében, a következő időszakos vizsgálathoz kapcsoltan, egyetlen alkalommal kerül sor.
A gépkocsik időszakos hatósági vizsgája a változások nyomán hozzávetőleg 15-20 perccel növekedhet. Az integrált vizsgálat díjköteles, 7.200 forintba kerül.
A bevezetendő új vizsgálati elemek eszközeinek, módszereinek részletes kidolgozását az Nemzeti Közlekedési Hivatal a múlt év végéig elvégezte, annak tartalmát a kijelölt vizsgálóállomások számára 2006. decemberében közzétette. Az idei év első négy hónapja alatt a vizsgálóállomások megfelelően felkészülhettek az új technológia alkalmazására - jegyzi meg a GKM közleménye.
A luxus megőrzi varázsát
Az autó méretével spórolna a Rolls-Royce
Mégis fizet az Il Ferro, de nem mindent
Nem félünk az autó-szezontól
Káosz a fővárosban: van mit kerülgetni
MTI