
Nagyratörő tervek a Moltól: egyesüljünk!
Wolfgang Ruttenstorfer egy szűk körű sajtóbeszélgetésen, a gazdasági újságírók klubjában kifejtette, hogy a kezdeményezésben saját irányvonalát látja igazolva, amely szerint az ágazatban a mostaniaknál nagyobb egységeket kell létrehozni, a gázszállítás terén is. Ugyanakkor úgy vélekedett, hogy nyolc ország hálózatát összekapcsolni, ahogy azt a Mol-javaslat előirányozza, meglehetősen ambiciózusnak tűnik.
A vezérigazgató közölte, még nem tárgyaltak a Mol vezetésével azóta, hogy az OMV a múlt héten bejelentette: pert indított Magyarországon a Mol ellen, mert megítélése szerinte a magyar cég alapszabálya három ponton is ellentétes a magyar joggal. Közlése szerint azon sem gondolkodtak még, hogy pontosan mikorra hívják össze a Mol részvényeseinek rendkívüli közgyűlését, amennyiben a magyar vállalat igazgatósága nem hajlik a párbeszédre. "A Mol-t illetően nem állunk az idő nyomása alatt" - mondta Ruttenstorfer, megismételve korábbi véleményét, miszerint "az egyesítés be fog következni, ha másért nem, a versenyhelyzetből fakadóan: ez azonban két-három évig is eltarthat".
Elvetve a Mol-nak azt a nézetét, amely értékrombolónak tartja a két vállalat fúzióját, Ruttenstorfer újfent azzal érvelt, hogy az egyesülés a szinergiák révén évi 400 millió eurós, adózás előtti többleteredményt hozna. Szerinte leginkább az olajfinomítás, a marketing, a szállítóhálózatok optimalizálása és a gázágazat területén származnának előnyök a fúzióból.
Műveleti szinten, például a hat vállalat részvételével tervezett Nabucco-gázvezeték ügyében, amely a Kaszpi-tenger térségében található lelőhelyeket kötné össze Európával, kitűnő az együttműködés az OMV és a Mol között - jegyezte meg az osztrák vállalatvezető. Magáról az egyes szakértő által halódónak tartott projektről leszögezte, hogy az igenis él, és meg fog valósulni, mert az európai gázfogyasztás egyre nő, méghozzá előreláthatóan a jelenlegi évi 500 milliárd köbméterről 600-650 milliárdra.
Moszkva egy szót sem akar a Nabuccóról
A konzorcium tagjai közül még csak öt ismert. Ruttenstorfer nem volt hajlandó megerősíteni, hogy a hatodik tag a német RWE lesz. Tervek szerint az ötmilliárd eurós beruházást igénylő gázvezeték 2012-től kezdene el üzemelni.
Ha szép szóval nem megy: beperelte az OMV a Molt |
Asztalhoz ült a Mol és a Gazprom
Mol: Nincs ráció az egyesülésben
A Mol első feltétele
A Mol szerint a per sem segít (hanganyag)
MTI