1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Elérte a hárommilliót a Magyarországon forgalomban lévő személyautók száma 2007 közepére. Kevesebb új kocsi kelt el az első fél évben, és így hajszálnyit öregedett a hazai járműpark átlagkora. Évente általában százezer autót kiselejtezünk - írja a Népszabadság.
Elérte a hárommilliót a Magyarországon forgalomban lévő személyautók száma 2007 közepére. Kevesebb új kocsi kelt el az első fél évben, és így hajszálnyit öregedett a hazai járműpark átlagkora - írja a Népszabadság.

Háromtizednyi év - ennyivel lettek korosabbak személyautóink a Központi Statisztikai Hivatal első fél évről kiadott adatai szerint. Az összeállításból kiderül, hogy 2006 végén még 2,95 millió darabos személyautó-állomány mostanra több mint hárommilliósra bővült. Az első fél évben 84,7 ezer új és 17 ezer használt kocsit helyeztek forgalomba, ám ennyivel azért nem gyarapodott a járműpark, mert évente általában százezret kiselejteznek. Nem mindegyik részesül méltó temetésben, mert nem a környezetvédelmi előírások szerint működő bontóba viszik tulajdonosaik - olvasható a Népszabadságban.

Az 1910-ben még ezernél kevesebb, ötven éve 12,7 ezer darabos magyarországi személyautó-állomány 1981-ben lépte át a milliós határt. Igazán 1990-ben gyorsult fel a bővülés és a fiatalodás üteme: akkor az 1,995 millió kocsi átlagkora 16 év volt. A kétmilliós határt 1991-ben lépte át a személyautók száma. Az újkori magyar autópiacon először 1998-ban csökkent mintegy 80 ezerrel a járműpark, mely akkor 2,22 millió személyautóból állt.

Magyarország hárommillió kocsival is messze elmarad még a személyautó-ellátottságban a motorizáltabb államoktól: nálunk ezer lakosra 300, az olaszoknál 592, a németeknél 559, az osztrákoknál 505, a franciáknál 500, a rekorder Monacóban 732 autó jut.

Szeptember 3-án megnyílt a Tesco Global Zrt. E-85 jelű bioetanolt forgalmazó benzinkútja a pesterzsébeti Tesco Megaparkban.
Hatásos fiatalító kúrának bizonyult a korábbi években folyamatosan bővülő újautó-piac, így a 2002-ben nyilvántartott 2,5 milliós és 11,7 éves állomány 2006 végére 10,3 évesre fiatalodott. Az autóállomány is jelentősen átalakult, ám sokszor nem a környezetvédelem volt az elsődleges cél: feltehetően szociális okok miatt több beígért szigorítást is megúsztak a kétüteműek, melyek az engedékenyebb szabályozás ellenére kikopnak a mezőnyből. A KSH legfrissebb nyilvántartásában 73,5 ezer Trabant, 50 ezer Wartburg és 1,4 ezer Barkas szerepel, ami egy év alatt 7 ezres, 4,5 ezres, illetve 3 ezer darabos csökkenést jelent.

Magyarországon ma Opelből van a legtöbb, a KSH összeállítása szerint ebből a márkából 420,5 ezret tartanak nyilván, Suzukiból 367 ezret, Volkswagenből több mint negyedmilliót, Fordból 209 ezret. A korábban évtizedekig egyeduralkodó kelet-európai márkák száma fokozatosan csökken, napjainkban már félezerrel több Audi van, mint Wartburg. Napjainkban a negyedik helyezett Ladákból jelenleg 183,8 ezer szerepel a nyilvántartásban, mert fél év alatt tízezret vontak ki a forgalomból, az orosz márka kocsijainak átlagkora 19,89 év, a Trabantoké 20,8 év, a Wartburg-állomány 20,48 éves.

Tavaly 53,57 millió személyautó készült, ám a világállomány nem gyarapodott ennyivel, mert évente harmincmilliót leselejteznek. A világon 640 millió személyautót, 250 millió buszt és teherkocsit tartanak nyilván. 1960-ban a személyautók száma 91 millió, 1980-ban 291 millió volt, és 1991-ben érte el a félmilliárdot. 2006-ban az USA-ban 133,9 millió autót üzemeltettek. A második helyen álló Japánban 57 millió, Németországban 46 millió, Oroszországban 25,3 millió, Kínában még csak 15 millió személygépkocsi van. A világ járműparkja 2050-re elérheti a kétmilliárdot.

Berlinből Párizsba tankolás nélkül
Az amerikaiak és a takarékos autók
Elvennék az emberektől a terepjárókat
Megválhat a Ford a Volvótól

Népszabadság
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG