Az oroszokon múlik a német autók aranykora
A német autóipari szövetség (VDA) adatai szerint - amelyeket a moszkvai autóvásár alkalmából közöltek - 2004 óta a német gyártók piaci részesedése az orosz piacon közel megháromszorozódott, de így is mögötte marad az ázsiai és amerikai gyártók részesedésnövekedésének.
Az egy évvel korábbihoz képest 40 százalékkal több - 199 ezer - külföldi autót vásároltak az oroszok júliusban. Az adat az Oroszországban gyártott külföldi márkájú autókat is tartalmazza.
Az eladásoknál szembetűnő az ázsiai márkák túlsúlya: a legnagyobb növekedés a Hyundai márkánál volt, ennél 53 százalékkal nőttek az eladások. A Toyota 48, a Mitsubishi 43, a Nissan 39 százalékkal növelte értékesítését az egy évvel korábbihoz képest.
A vezető értékesítők csoportját a Chevrolet követi, amelynél 28 százalék volt a bővülés, majd a Ford következik 26 százalékkal és a Renault, 23 százalékkal.
A világ legolcsóbb autója tüntetések miatt késik
Nem bíznak saját autóikban az amerikaiak
Drágulnak a Toyoták
MTI