De az ország más területein autózók sem voltak sokkal szerencsésebbek: a beszámoló szerint 2005-ben mind a 437 vizsgált városban - a település méretétől függetlenül - romlott a közlekedési helyzet. A számtalan dugó hatalmas késéseket okoz az autósoknak.
Parkolni, de hova? Százszor ennyi P+R kellene
A kutatás során a csúcsidőt reggel 6 és 9, illetve délután 4 és este 7 óra közötti időszakban határozták meg. |
A 2005-ös adatok órában 220 milliós, benzinben pedig 140 milliós pluszt jelentenek a 2004-es számokhoz képest, pénzben az ugrás 5 milliárd dollárt tesz ki.
A felmérés szerint az okok egyszerűek: az elmúlt két évtizedben a városi közlekedés 105 százalékkal bővült, az utak kapacitása azonban mindössze 45 százalékkal lett nagyobb. A tömegközlekedés pedig 20 év alatt mindössze 30 százalékkal több utast tudott elcsábítani.
Még kevesebb BKV-járat? Így nem fogunk átszokni
Dugódíj: álljon meg a menet!
Még fokozható a közlekedési káosz?
Rogán szerint a dugóadó jó, de önmagában nem elég
Megoldás a fővárosi dugóra: útdíj Stockholmban
Reuters