Az összes kínai autót megveszik a kínaiak
Egyelőre úgy becsülik, hogy a behozott autók mennyisége tavaly 300 ezer körül lehetett, azaz a megelőző évhez képest bő 30 százalékkal nőtt. Végleges statisztikák 11 hónapra vannak, ebben 277,1 ezer importautó szerepel, a növekedés meghaladta a 37 százalékot. A Kínában luxuskategóriának minősített, legalább két és félliteres hengerűrtartalmú autók adták a behozatal 70 százalékát. Kiemelkedően - csaknem kétharmadával - nőtt az úgynevezett sportos városi terepjárók, a SUV-ok importja. Ezek mintegy felét Japánból hozták be.
A kínai már tavalyelőtt a világ második számú autópiacává lépett elő, az Egyesült Államok mögé, de Japán elé, tavaly pedig Kína a világ harmadik számú autógyártó nemzetévé vált.
A Toyota lehagyja a General Motors-t
400 ezerért jön az első Nano-autó
Még a fejeseknek sem tuti a luxusautó
Túl sok a gumi: változások a Continentalnál
MTI