BKV: miért ne fizethetne Gödöllő is?
A BKV új vezérigazgatója holdingcéggé alakítaná a közlekedési vállalatot, önálló részvénytársaságokba szervezve a busz- vagy a villamosközlekedést, de a karbantartást is - írja az Index. Az internetes portál által készített interjúból kiderül, hogy Kocsis István szerint meg kell újítani a BKV állami finanszírozását is.
"Meg kell és lehet vizsgálni a lehetőségét annak, hogy a kerületi, vagy éppen az agglomerációs önkormányzatok bevonhatóak-e finanszírozásba. Gödöllő nem profitál azon, hogy odáig jár a HÉV? Akkor miért ne fizethetne? Nyilván nem akar, de akkor is tárgyalni kell" - mondta a vezérigazgató.
"Nekem van elképzelésem arra, hogyan lehetne a teljes buszparkot 3 év alatt egyetlen állami forint nélkül lecserélni. A BKV-nak közszolgáltatást kell nyújtania, ám erre többféle modell elképzelhető, ha nincs pénze sem a fővárosnak, sem az államnak járműveket vásárolni. Lehet például bérelni is buszokat" - közölte a hétfőn hivatalába lépő új vezető.
Átszervezné a BKV-t az új vezér
Új vezetőt kapott a BKV
A villamosművek volt elnöke lesz a BKV-vezér?
MTI