BKV: mondvacsinált konfliktus a midibuszok körül
A midibuszok üzemeltetésére szóló tender kiírásakor, majd a közbeszerzési eljáráson történt - szigorúan szakmai - döntés meghozatalakor is a fővárosiak kényelme volt az elsődleges szempont. Emellett a BKV Zrt. ugyanilyen fontosnak tartotta azt is, hogy munkavállalóinak megélhetése se kerüljön veszélybe. Mondvacsinált tehát az a konfliktus, amelyet a BKV buszos szakszervezetei által Tarlós Istvánnak írt nyílt levél sugall, hiszen az új, korszerűbb szolgáltatás a budapesti közösségi közlekedés színvonalát emeli, a döntés egy év alatt akár több százmillió forintos megtakarítást eredményez, és BKV nem tervezi járművezetőinek elbocsátását - olvasható a közlekedési társaság közleményében.
Mint arról a társaság a múlt héten tájékoztatást adott, hamarosan új, magyar gyártmányú, alacsonypadlós, légkondicionálóval ellátott, környezetbarát Webasto S91-es típusú autóbuszok közlekednek a jellemzően kiemelt turisztikai célpontok közelében. A döntés tehát egyértelműen az utazók érdekeit szolgálja, ellentétben azzal, amit a BKV 26 szakszervezete közül a nyílt levelet fogalmazó 3 szakszervezet tévesen állít - írja a BKV.
A döntés eredményeként a jelenlegi - Ikarus midibuszok - 541 forintos kilométerenkénti üzemeltetési önköltségével szemben a jövőben az - Orangeways által üzemeltetett - új midibuszok költsége, a jármű ráosztott lízingdíja ellenére is 379 forintra csökken. A BKV Zrt. tudatta azt is: a midibuszos szolgáltatás kiszervezése miatt a járművezetői elbocsátását nem tervezi, a midibusz tenderrel az utazási színvonal emelése, valamint a midibuszok gazdaságosabb üzemeltetése volt a cél.
A szakszervezetek azért tiltakoztak, mert szerintük a döntés miatt hosszabb távon romlanak a munkavállalók foglalkoztatási feltételei és az utazóközönségnek nyújtandó szolgáltatás minősége, ez pedig a jegyárakban is megmutatkozhat. Részletek >>
Privátbankár