Bonthatja a pezsgőt az Acer
Az Acer tavalyi bevételének mintegy 65 százaléka a notebook-eladásokból származott. A hordozható gépek piacán a cég 2007-ben 103,7 százalékos növekedést ért el, így a magyarországi részesedése 22 százalékra nőtt. A társaság ezáltal piacvezető lett.
A vállalat eladásainak mintegy 20 százalékát a monitorok, 10 százalékát a projektorok és 5 százalékát az asztali számítógépek (PC) adták tavaly. A képviseletvezető ezzel összefüggésben elmondta: a PC piac 15 százalékkal csökkent 2007-ben, aminek az az oka, hogy az üzleti és az otthoni felhasználók egyre inkább előnyben részesítik a hordozható számítógépeket. Ezen belül az üzleti felhasználók az akkumulátor készenléti és használati idejét, valamint a gép tartósságát tartják fontosnak, az otthoni felhasználók pedig a multimédiás szolgáltatásokat keresik.
A képviseletvezető elmondta azt is, hogy tavaly az éves eladások mintegy fele az iskolakezdésre és a karácsonyi szezonra esett.
Hozzátette: a 2006-ben eladott mintegy 36.000 és a tavalyi 73.450 notebook után 2008-ban közel 100 ezer hordozható számítógép értékesítését tervezik Magyarországon.
Egri Csaba kifejtette: a vezető pozíció elérését segítette az is, hogy az üzleti és az otthoni felhasználói szegmensben széles a választékuk, illetve támogatta a bevásárlóközpontokban való értékesítés is.
Az Acer tavaly bevezetett egy ingyenes szállítási szolgáltatást is: a meghibásodott gépet egy futár ingyen hozza el és viszi vissza a tulajdonosához. Egri Csaba elmondta, hogy tavaly a notebookok átlagára fajlagosan mintegy 30 százalékkal csökkent a magyar piacon 2006-hoz képest.
Az 1976-ban alapított tajvani Acer-csoport 5300 embert foglalkoztat és a világ több mint 100 országában értékesíti termékeit. A cég 2006-os bevétele elérte a 11,32 milliárd dollárt.
Digitális járvány: vírusirtóval is bekaphatja
Beindult Lengyelországban a Dell
Visszük a laptopot, mint a cukrot
Feltámadt a PC-piac
MTI