A legjobb eredményt a CIB Bank Zrt. érte el, a második helyre a szintén zártkörű társaságként működő MKB Bank Zrt. került. A tőzsdén is szereplő cégek közül – OTP Bank Nyrt., Erste Bank Hungary Nyrt. – az OTP Bank Nyrt. szerepelt jobban és a harmadik legmagasabb pontszámot kapta a vizsgált vállalatok között. A biztosítók versenyében az érintettek az Allianz Hungária Biztosító Zrt.-t tartották leginkább kiemelkedőnek – a pénzügyi szektor negyedik legjobbja lett a vállalat.
Az öt vizsgált dimenzió mindegyikében gyenge vagy közepesen gyenge átlageredményt értek el a bankok és a biztosítók. A leadership, azaz a jövőre vonatkozó tervek és a vállalat irányítása terén bizonyultak a legjobbnak a szektor vizsgált vállalatai. A második legmagasabb átlagos pontszámot a Vállalati polgárság dimenziójában érték el a cégek, a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban eddig elindított programok elismeréseként. Ezeket példaértékűnek és széles körben ismertnek tartották az érintettek.
Szorosan ezután következik az elismertség területe, ahol az érintettek a szolgáltatások észlelt minőségét, illetve a vállalatok szolgáltatói és munkaadói vonzerejét ítélték meg. Szintén csekély pontszámbeli eltéréssel a hitelesség, azaz a hiteles és átlátható működés került a negyedik helyre, amelynek jelentősége kiemelten magas a pénzügyi szektorban. Leggyengébben az érzelmi közelség dimenziójában szerepeltek a vizsgált bankok és biztosítók. Ezen a területen az érintettek különösen az egyenrangú párbeszédet hiányolták, elégtelennek és túlzottan hierarchikusnak, bonyolult nyelvezetűnek tartották a vállalatok kommunikációját. Az ügyfelek szempontjából vizsgálva a kiszolgáltatottság érzését, illetve a pénzügyi szolgáltatók részéről az ezzel való esetleges visszaéléseket azonosították még jelentős problémaként.
A gazdasági válság következtében felerősödött a pénzügyi stabilitás, a kiszámíthatóság, valamint az átlátható működés és érthető kommunikáció iránti igény az érintettekben. Az eredmények azt mutatják, hogy ezeknek az elvárásoknak egyelőre csak részben tudnak megfelelni a pénzügyi szektor vállalatai. A társadalmi felelősségvállalás széles körben elismert gyakorlata ugyanakkor példaértékű lehet a többi vállalat számára is – világszerte az a tapasztalat, hogy ez a terület egyre jelentősebb elemét képezi a vállalati reputációnak – mondta el Iglódi Csaba, a B&P Braun & Partners Magyarország ügyvezető igazgatója.
Privátbankár