A cég közleménye szerint a hét legnagyobb kereskedelmi bankot, valamint az öt legnagyobb biztosítót elemző felmérés egyike volt az idei Reputation Rating kutatás négy iparágra kiterjedő vizsgálatának (elektronika, egészséggazdaság, IT és telekommunikáció, pénzügy). Az átfedéseket mutató, ám részben különböző tevékenységi kör ellenére az érintettek a reputáció megítélése szempontjából egységesnek látták a pénzügyi szektort, a biztosítók eredménye ugyanakkor valamivel elmarad a bankok pontszámaitól.
A legjobb eredményt a CIB Bank Zrt. érte el, a második helyre a szintén zártkörű társaságként működő MKB Bank Zrt. került. A tőzsdén is szereplő cégek közül – OTP Bank Nyrt., Erste Bank Hungary Nyrt. – az OTP Bank Nyrt. szerepelt jobban és a harmadik legmagasabb pontszámot kapta a vizsgált vállalatok között. A biztosítók versenyében az érintettek az Allianz Hungária Biztosító Zrt.-t tartották leginkább kiemelkedőnek – a pénzügyi szektor negyedik legjobbja lett a vállalat.
Az öt vizsgált dimenzió mindegyikében gyenge vagy közepesen gyenge átlageredményt értek el a bankok és a biztosítók. A leadership, azaz a jövőre vonatkozó tervek és a vállalat irányítása terén bizonyultak a legjobbnak a szektor vizsgált vállalatai. A második legmagasabb átlagos pontszámot a Vállalati polgárság dimenziójában érték el a cégek, a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban eddig elindított programok elismeréseként. Ezeket példaértékűnek és széles körben ismertnek tartották az érintettek.
Szorosan ezután következik az elismertség területe, ahol az érintettek a szolgáltatások észlelt minőségét, illetve a vállalatok szolgáltatói és munkaadói vonzerejét ítélték meg. Szintén csekély pontszámbeli eltéréssel a hitelesség, azaz a hiteles és átlátható működés került a negyedik helyre, amelynek jelentősége kiemelten magas a pénzügyi szektorban. Leggyengébben az érzelmi közelség dimenziójában szerepeltek a vizsgált bankok és biztosítók. Ezen a területen az érintettek különösen az egyenrangú párbeszédet hiányolták, elégtelennek és túlzottan hierarchikusnak, bonyolult nyelvezetűnek tartották a vállalatok kommunikációját. Az ügyfelek szempontjából vizsgálva a kiszolgáltatottság érzését, illetve a pénzügyi szolgáltatók részéről az ezzel való esetleges visszaéléseket azonosították még jelentős problémaként.
A gazdasági válság következtében felerősödött a pénzügyi stabilitás, a kiszámíthatóság, valamint az átlátható működés és érthető kommunikáció iránti igény az érintettekben. Az eredmények azt mutatják, hogy ezeknek az elvárásoknak egyelőre csak részben tudnak megfelelni a pénzügyi szektor vállalatai. A társadalmi felelősségvállalás széles körben elismert gyakorlata ugyanakkor példaértékű lehet a többi vállalat számára is – világszerte az a tapasztalat, hogy ez a terület egyre jelentősebb elemét képezi a vállalati reputációnak – mondta el Iglódi Csaba, a B&P Braun & Partners Magyarország ügyvezető igazgatója.
Privátbankár