.jpg)
“Nagyon jó úton járunk ahhoz, hogy az idei évet is kétszámjegyű növekedéssel zárjuk” nyilatkozta Werner Zedelius, az Allianz SE növekvő piacokért felelős igazgatósági tagja. “Nagyon elégedettek vagyunk árbevételünk növekedésével, ráadásul a növekedés magas nyereségrátával párosul. Ez is jelzi, mennyire elkötelezettek vagyunk a növekedés és nyereségesség összhangja stratégiánk valóra váltása iránt.
Csendes-óceáni Ázsia: Nem csak India és Kína
A Csendes-óceáni Ázsiában a biztosítási díjak összege elérte a 4,1 milliárd eurót, ami a félév során először azt jelenti, hogy átléptük a négymilliárd eurós határt. "Ebben a félévben is erős növekedést produkáltunk, és ebben a félévben is egyértelműen túlteljesítettük a célkitűzéseinket," foglalta össze Dr. Zedelius.
A csendes-óceáni Ázsiában mostanában két általános jellemző alakítja az Allianz üzleti tevékenységét. Egyrészről továbbra is lenyűgöző a stratégiai fontosságú indiai és kínai piacokon elért növekedés. Kínában például az életbiztosítási díjak már most meghaladják a 2006-os egész éves értéket. Másrészről a felsoroltakon kívül több más fontos piac is van, ahol az Allianz nagyon erős pozíciókat vívott ki, így például Ausztrália, Tajvan, Dél-Korea és a délkelet-ázsiai régió. “A régióban folytatott üzleti tevékenységünket a kiegyensúlyozottság jellemzi. Továbbra is erős és szilárd alapokon nyugszik növekedésünk Ázsiai növekvő piacain, miközben erősen terjeszkedünk Indiában és Kínában, a két rakétasebességgel fejlődő államban" – teszi hozzá Zedelius.
Élet- és egészségbiztosítási üzletág
Még mindig Koreában a legnagyobb az életbiztosítás volumene, ahol a díjak összege elérte a 931 millió eurót. A nyereségesség több mint megkétszereződött, így a működési eredmény elérte a 78 millió eurót. Tajvanon sikeresen befejeztük életbiztosítónk kisebbségi kivásárlását, a vállalat új neve Allianz Taiwan Life lett. A lekötött bruttó biztosítási díjak összege csaknem elérte a 900 millió eurót.
Ez 20 százalékkal jobb, mint a hasonló tavalyi adat. Ez a kiváló eredmény a unit-linked termékek sikerének köszönhető. Az Allianz China Life már most túlszárnyalta a 2006-os teljes évi díjbevételét, és 130 millió euró díjbevételt ért el 2007. első felében, ami 173 százalékos növekedést jelent. Júliusban Jiangsu rákerült azoknak a kínai tartományoknak a listájára, ahol kaphatók az Allianz életbiztosítási termékei. Indiában a Bajaj Allianz növekedése ismét elérte a 60 százalékot, a lekötött bruttó prémiumok összege pedig 640 millió euró volt.
Vagyon- és balesetbiztosítási üzletág
A vagyon- és balesetbiztosítási üzletág teljesítményét főként Ausztrália lendítette föl, amely a térségben realizált összesen 1,1 milliárd eurós biztosítási díjbevétel nagyjából kétharmadát adja. India különösen erős területté vált (195 millió euró az év első felében, ami 38 százalékos növekedést jelent), a sikeres üzleti gépjármű biztosítás miatt. A fentiek mellett a közvetlen értékesítési csatornájú marketing- és a banki biztosítások is kezdik éreztetni pozitív hatásukat az értékesítésben. Malajziában az Allianz sikeresen megszerezte a Commerce Assurance Berhad társaságot, így az Allianz General Insurance ezen a piacon az erős második helyet mondhatja magáénak. Az Allianz hosszú távon és erősen elkötelezte magát ebben a régióban, ami Laoszban is látható, ahol a helyi önkormányzatokkal létrehozott közös vállalkozást további 30 évre megújították.
New Europe: az erős teljesítményt Oroszország tovább fokozza
Az első félévben a New Europe-ban több mint kétmilliárd eurós díjbevételt realizáltunk. Éves összehasonlításban a díjak 24 százalékkal nőttek, 2,2 milliárd euróra.
A New Europe valamennyi országa hozzájárult ehhez a pozitív fejleményhez. A díjbevétel-növekedés fő mozgatóereje Oroszország volt, ahol a “Progress-Garant” májusi akvizíciója jelentette a nagy lökést. A “ROSNO” oroszországi biztosító is bekerült a konszolidációs körbe, miután az Allianz februárban megszerezte a ROSNO-t.
Élet- és egészségbiztosítási üzletág
Az élet- és egészségbiztosítási üzletág komoly növekedést könyvelhetett el a biztosítási díjak terén – a 33 százalékos növekedés révén elérték a 607 millió eurós értéket. A működési nyereség 21 százalékkal nőtt, elérve a 34 millió eurót.
Ehhez a pozitív eredményhez különösen Lengyelország és Szlovákia járult hozzá. Mindkét országban rekordmértékű növekedést értünk el. Lengyelországban a biztosítási díjak 36 százalékkal nőttek, elérve a 314 millió eurót az Allianz termékek sikeres értékesítését követően, ahol különösen a lengyel PEKAO bank teljesített jól, de az egyik prémium unit-linked termékünk értékesítése is megnőtt. Ugyanebben az időszakban Szlovákia 43 százalékos növekedést produkált, 126 millió eurós bevétellel. Ennek a növekedésnek az oka egyrészről egy új befektetési termék értékesítése volt, másrészről az ügynökhálózat is jól teljesített.
Vagyon- és balesetbiztosítási üzletág
A vagyon- és balesetbiztosítási üzletágban a lekötött bruttó biztosítási díjak összege 2007. első hat hónapjában 21 százalékkal nőtt, elérve az 1,6 milliárd eurót. Ugyanebben az időszakban a működési eredmény 146 millió euróra emelkedett.
A fentiek mellett Oroszország, Lengyelország és Románia is hozzájárultak ehhez a pozitív fejleményhez, a gépjármű-üzletág megnövekedett eladásai révén. A lengyelországi értékesítők teljesítménye is nőtt. Lengyelország 27 százalékos növekedési rátát produkált, amellyel az év eddigi időszakában a biztosítási díjak összege 181 millió euróra nőtt. Ugyanebben az időszakban Románia 25 százalékos növekedést produkált, 173 millió eurós bevétellel.
“Ismét túlteljesítettük célkitűzéseinket a New Europe-ban, és folytatjuk a nyereséges növekedés stratégiájának végrehajtását. Ebben a fontos régióban azért tudtunk figyelemre méltó növekedést elérni, mert az Allianz dolgozói lelkesen és keményen dolgoztak a cél érdekében" – állapította meg Zedelius a New Europe fejlődéséről.
Optimisták lehetünk a növekvő piacokon 2007-ben
Werner Zedelius, az Allianz SE igazgatósági tagja bízik abban, hogy az Allianz eléri 2007-re kitűzött céljait: “A lehető legjobb úton haladunk. Meg vagyok győződve arról, hogy a növekvő piacok kiveszik a részüket abból, hogy az Allianz Csoport kétszámjegyű növekedést tudjon felmutatni, és hogy minden üzletága jelentős nyereséget érhessen el”.
(x)