A NAV azt követően kezdeményezett közbeszerzést, miután az idén áprilisban a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság igazolta, hogy a központosított beszerzés keretében nincsenek olyan autók, amilyenekre a hatóság igényt tart. A felhívásban 100 személyautó szerepelt, amelyekből 20 középkategóriás, 70 felső-középkategóriás, további 10 darab pedig jobb felszereltségű felső-középkategóriás volt. A végső darabszám minden kategóriában 20 százalékkal több vagy kevesebb is lehetett volna.
Megbukott a hétmilliárdos autótender Eredménytelenül zárult a két, összesen hétmilliárd forint keretösszegű gépjárműbeszerzésre szóló tender, amelyeket a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) írt ki. Részletek>> |
Érdekes feltételek
Példaként hozták fel, hogy az autó hosszának 4 méter 49 centiméter és 4 méter 52 centiméter közé kellett esnie. A motorokra pedig olyan ajánlatot - Euro 3 és Euro 4 - is be kellett adni, amelyek már nem helyezhetők forgalomba Magyarországon.
A KDB indoklásában hangsúlyozta, hogy a verseny nem korlátozható a műszaki tartalom túlzott meghatározásával. Ebben az esetben a műszaki meghatározottság úgy értékelődik, hogy felülírja az ajánlati árat.
A döntőbizottság a jogsértések miatt az ajánlati felhívástól az eredményhirdetésig megsemmisítette a tendert, emellett egymillió forint bírság kiszabását is szükségesnek tartotta.
A KDB ritkán szab ki bírságot, amennyiben a jogsértés - egy új eljárással - reparálható, a 320 millió forintos érték miatt ezúttal azonban ezt a szankciót is alkalmazták.
MTI, Privátbankár