
Elmondta: a cég legfontosabb stratégiai céljai között szerepel a jogos bevételek beszedése, jelenleg ugyanis mintegy 6 milliárd forintot tesz ki a társaság bevételkiesése a bliccelők miatt. Példaként említette, hogy a budapesti agglomerációban az utasok 30 százaléka nem fizet az utazásért. A bliccelőkkel szemben a budapesti főpályaudvarokon kapukat állítanak fel, illetve fokozzák a jegyellenőrzést.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy stratégiai program lesz a jegyértékesítési rendszer megújítása a jelenlegi elavulttal szemben. Kormányos László, a MÁV-START termék- és szolgáltatásfejlesztési szervezetének vezetője elmondta: a 2008-as esztendő a megújulás éve lesz a MÁV-START-nál a csökkenő utasszám megállításáért. A mobilitás, a versenyképesség és a környezetvédelem jegyében komplex fejlesztéseket hajtanak végre. A gyors és kiszámítható eljutást teszi majd lehetővé, hogy a 2008-2009-as menetrendben még több vonalra kiterjesztik az ütemes menetrendet.
Az utasbarát vasút keretében a fedélzeti szolgáltatások bővítését tervezik. Példaként említette Kormányos László, hogy jövőre kisgyerekes szakaszt alakítanak ki néhány vonaton, illetve a kerékpárosok számára lehetővé teszik a helyjegy vásárlását a biciklikre is. Az InterCity-járatoknál flottafelújítási program kezdődik jövőre, a tervek szerint 2010-ig mintegy 200 InterCity-kocsi újul meg, klimatizált lesz, minőségi utasellátást valósítanak meg, kerékpárszállítást, családbarát szakaszt alakítanak ki.
A MÁV-START tervei között szerepel, hogy a versenyképes ár kialakításáért 30 napos dolgozói havibérletet vezetnek be februártól. A rugalmas árrendszer keretében 1 évre érvényes, MÁV-START 50 százalékos kedvezményt nyújtó kártyát vásárolhatnak majd a 26 felettiek, illetve az annál fiatalabbak a jövő év folyamán. A kártya árának meghatározása folyamatban van.
Hercegh Tamás, a MÁV-START startégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese elmondta: az internetes jegyértékesítést januárban indítják. A tesztüzem a jövő héten kezdődik.
Blamázs
A szerelvény túlzsúfoltsága miatt megállította az osztrák kalauz Hegyeshalomnál a Budapest-Bécs között közlekedő Liszt Ferenc EuroCity vonatot, az álló utasoknak le kellett szállniuk, a vonat csak 40 perc múltán indulhatott tovább - jelentették az MTI tudósítói a helyszínről.
Az újságírókat is szállító Liszt Ferenc EuroCity vonatot kísérő Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője az MTI-nek elmondta: indokolatlanul tartotta fel az osztrák vasút (ÖBB) a szerelvényt, mert egyetlen szabályzat sem tartalmazza a vonaton szállítható utasok számát. A megállított vonaton volt még állóhely, igaz ülőhely már nem. Az osztrák vasút nem fogadta a Liszt Ferenc EuroCity vonatot addig, amíg az álló utasok le nem szálltak a szerelvényről - őket egy másik vonatra szállították át, amely szintén Bécs felé tartott.
A MÁV-START kivizsgáltatja az egyedi esetnek számító ügyet, és később ad tájékoztatást a történtekről.
100 milliárdot vontat össze jövőre a MÁV-Trakció
Újabb 30 FLIRT vonatot állít üzembe a MÁV
Ki mondja meg, mi lenne elég?
Kisebb mínuszban van a MÁV