1p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Cikkünk segítségével bekukucskálhat látogatói elméjébe és megtudhatja mi játszódik le gondolataikban azokban az első másodpercekben, amikor megérkeznek az Ön weboldalára.
Cikkünk segítségével bekukucskálhat látogatói elméjébe és megtudhatja mi játszódik le gondolataikban azokban az első másodpercekben, amikor megérkeznek az Ön weboldalára.

Tulajdonképpen mi alapján döntik el az emberek, hogy böngésznek-e egy weboldalon vagy sem? Mikor születik meg a döntés, hogy egy honlap tetszik-e a látogatónak? Bízik-e az ott található információban, vagy esetleg kételkedik benne?

Amikor az emberek találkoznak egy weboldallal vagy bármilyen más marketing anyaggal, mi játszódik le az első 3 másodpercben a fejükben? Mi történik a 4-7 és a 7-10 másodperc között?
A következőkben részletesen bemutatjuk, mi zajlik le az emberi agyban egy új információval való találkozás egyes szakaszaiban, különösen az első három másodpercre fókuszálva.

Kutatások kimutatták, hogy az emberek a hétköznapi, nem túl fontos információkra általában 10-15 másodpercen belül reagálnak - az információ beérkezésétől számítva. 15 másodperc nagyon hosszú idő. A legtöbben nem is érzékelik milyen hosszú is valójában. Javaslom, próbálja ki Ön is, milyen, amikor 15 másodpercig beszél valamiről. Lehet, hogy közben még szünetet is kell tartania.

Figyelemfelkeltés

Az emberek a kapcsolatba kerülés első 3-5 másodpercét arra használják, hogy eldöntik az adott információ érdekli-e őket és/vagy felkelti-e a figyelmüket. Minden esetben ez az idő intervallum a figyelem felkeltési szakasz. Az emberek ekkor még nem az információ hasznosságát értékelik, csak azt, hogy szeretnék-e mélyebben megismerni, hogy aztán eldönthessék hatással lesz-e rájuk vagy sem. Más szavakkal: eldöntik, hogy megéri-e időt szánniuk az információ megismerésére.

Ha Ön most csak gyorsan „átfutja” ezt a cikket mielőtt belekezd a rendes elolvasásába, akkor a figyelem felkeltési szakaszban van.

Elköteleződés

A kezdeti 3-5 másodperc után következik a 4-7 másodperces szakasz, melyet az emberek arra használnak, hogy eldöntsék képesek-e megérteni annyira az adott anyagot, hogy megéri tovább fáradozniuk az információ tanulmányozásával. Ez a kapcsolat kezdetének az elköteleződési fázisa.

Ezen a ponton az információ minősítése átalakul az „érdekesnek tűnik”-ből a „hasznosnak tűnik” szakaszába. Ha Ön most abbahagyja a cikk gyors átfutását és lelassít, hogy elolvassa az egyes bekezdéseket is – feltételezhetően azért, hogy kiderítse van-e valami hasznos az Ön számára a leírtakban – akkor az elköteleződési szakaszban van. Vagyis, ez az anyag lekötötte az Ön figyelmét.

Cselekvés

A harmadik szakasz 6-8 másodperc között zajlik, amikor is az emberek eldöntik, miként reagálnak a bemutatott információra. Ez a kapcsolat kezdetének cselekvési szakasza.
Az olyan anyagok melyek különböző cselekvésre késztető elemeket tartalmaznak, az elköteleződési szakaszt akár 10 vagy 15 másodpercre is elnyújthatják, mielőtt az agy döntési központja jelezné a tudatnak, hogy milyen cselekvésbe is kezdjen végül (például: mentse el az anyagot későbbre, olvassa el újra most azonnal, hogy megértse stb.).

Ezen a ponton Ön már eléggé lelassított ahhoz, hogy rendesen elolvassa az egyes bekezdéseket, fontos gondolatok és információk után kutatva, remélve, hogy olyasmit talál, amit a későbbiekben fel tud használni. Dönthet úgy is, hogy megéri elolvasni ezt a cikket, de nem most, így elteszi későbbre. Mindkét esetben valamilyen cselekvést fog végrehajtani a cikkben talált információk mélyebb megismerése érdekében.

Ezért ha meg akarja fogni látogatóit az Ön honlapja főoldalának vagy bármely más érkezési oldalának is figyelemfelkeltőnek, lebilincselőnek és cselekvésre késztetőnek kell lennie és mindezt 3-10 másodperces időtartamban egybesűrítve. Máskülönben – ebben az időhiánnyal küszködő világban - a legtöbb ember aligha fog az Ön weboldalára szánni 10 másodpercet, hacsak nem tudja biztosan, hogy az elé tárt információban valami igazán értékesre fog bukkanni.

Szubjektív és objektív tapasztalat

Az információk feltérképezése, különösen az első 3-5 másodperc a szubjektív tapasztalatok alapján zajlik. A legtöbb embernek azonban az objektív tapasztalatok szimpatikusabbak, így elsőként most ezekről olvashat bővebben.

Az objektív tapasztalat egy olyan élmény, melyben mindenki egyetért. Például: „mindannyian láttuk ahogy megtörtént valami és mindenki egyetért abban, hogy mi történt”. Az objektív tapasztalat az, amely például a bíróságot is érdekli. „Mindannyian láttuk, ahogy a kocsi áthajtott a piros lámpán; vagy mindannyian láttuk, amikor az egyik ember elvett valamit a másiktól.”

A szubjektív tapasztalat a dolgok saját, privát belső értelmezése. Szubjektív tapasztalatok szerint eszünk, szubjektív tapasztalatok szerint alszunk, gondolkodunk, szeretünk, nevetünk, sírunk és öregszünk meg. Ez nem mások hiedelmeire és gondolataira alapszik. Akár tetszik akár nem mindennapi döntéseink legnagyobb része saját szubjektív tapasztalataink alapján történik (milyen autót vezetünk, milyen emberekkel találkozunk, milyen ízlésünk van az ételeket és a ruhákat illetően stb.)

Ez a különbözőség fontos, mert az emberek az információkra szubjektíven a tudattalanból reagálnak még azelőtt, mielőtt a tudatos elme reagálhatna ugyanarra az információra. (Ezek a tudattalan viselkedések azonban tökéletesen lemodellezhetők és kiszámíthatók.)

Az első 3 másodperc

Amikor valaki találkozik egy információval a legtöbb reakció már az első három másodpercben lezajlik. Mit jelent ez az Ön számára, ha online üzletéből szeretne megélni? Mindössze három másodperce van arra, hogy megszerezze és megtartsa látogatója figyelmét és ki kell találnia, hogy tegye meg ezt anélkül, hogy látogatói rájönnének, hogy Ön bármit is tudatosan tesz velük.

Abban a pillanatban, amikor látogatói rájönnek, hogy Ön figyeli őket, tapasztalatuk szubjektívről, tökéletesen objektívre vált át és többé nem lesznek már elkötelezettek az Ön honlapján található információk és lehetőségek iránt (például a vásárlás vagy egyéb más konverziós tevékenység iránt).

Ezen 1-3, 4-7 és 7-10 másodperces idő intervallumok - figyelemfelkeltés, elköteleződés, cselekvés - hordozzák magukban a valódi tudományt a szuper attraktív honlapok és marketing anyagok mögött. Ha Ön időt szán az „első benyomás” tökéletes megtervezésére és megvalósítására, akkor weboldala többi részén már a nyertesek nyugalmával dolgozhat. Ha azonban nem fordít elég figyelmet az „érkezési” oldalak kialakítására, mert elhanyagolható apróságnak véli, könnyen előfordulhat, hogy nem lesz látogató, aki eljut weboldala belső részeibe, bármilyen tökéletesre is készítette el azt.

Forrás: www.internet-marketing.hu

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG