
Dióssy Gábor saját jövőbeli feladatait sorolva azt mondta, a közlekedés, az energetika, az informatika és a gazdaságfejlesztés területén még sok tennivalójuk van. Kákosy Csaba a jelöltet méltatva kiemelte: Dióssy Gábor komoly értéke, hogy ismeri a tárca feladatait, hiszen az előző kormányzati ciklusban már együtt dolgoztak ezen a területen.
A munkamegosztásról szólva a miniszter Dióssy Gábor legfontosabb feladataként azt jelölte meg, hogy a legfőbb segítője legyen a közigazgatási egyeztetések ügyében. Mint mondta, a jelölt a korábban megszüntetett közigazgatási államtitkári poszt egyik betöltője lesz.
Dióssy Gábor 2005-2006-ban már dolgozott a GKM államtitkáraként, ezt követően a MÁV Cargo elnökeként vett részt a cég privatizációjában. Az államtitkárjelölt várhatóan 2008 január 1-jén kezdi meg a munkát a tárcánál. A jelenlegi államtitkár, Garamhegyi Ábel szakállamtitkárként és külgazdaságért felelős kormánybiztosként dolgozik tovább a minisztériumban.
A Fidesz reagálásában közölte: Dióssy Gábor "elévülhetetlen érdemeket" szerzett a MÁV Cargo privatizálásával, ami a magyar vasúttársaság nyereséget hozó részlege volt. Az új gazdasági és közlekedési miniszter, Kákosy Csaba el akarja adni a Volán-társaságokat - szerepel Fónagy János közleményében. A fideszes képviselő szerint az SZDSZ mindent privatizálni akar és el is fog adni mindent.
Az ellenzéki politikus ennek kapcsán kitért "egy ostoba véletlen folytán az asztalon hagyott belső SZDSZ-es feljegyzésre", ami - mint írta - arról szól, hogyan lehet pénzt kivenni a közvagyonból.
Kákosy: Az irány nem változik, csak a prioritás (hanganyag)
Százból tíz: Kákosy már ettől is boldog lenne
Kákosy letette az esküt
MTI