Direkt marketingre évente 28 milliárdot költenek
Bartók János elmondta, a dm keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 300 millió címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi dm-cégek.
A TeleData ügyvezető igazgatója a dm-ágazat trendjeivel kapcsolatban hangsúlyozta, egyre nagyobb és részletesebb mindenre kiterjedő adatbázis igény tapasztalható. Hozzátette, figyelembe kell venni, hogy nemcsak a lakosság összetétele változik, a telekommunikáció és internet elterjedtség, a növekvő reklámzaj is megváltoztatja a dm-piac környezetét, éppen ezért nem szabad túlterhelni a célszemélyeket.
Az ügyvezető szerint bár a jogszabályismeret még mindig ellentmondásos, egyre nagyobb az igény a legális források iránt, az illegális módszerek miatt azonban a piac még mindig jelentős potenciált veszthet.
Gráber Miklós direkt-marketing ágazatvezető a Direktmarketing Szövetség ágazati kutatásának adatait ismertetve kiemelte: Magyarországon a reklámcélú költések 18 százalékát fordítják dm-re, míg az Európai Unióban ez az arány 40 százalék. Hozzátette, a direktmarketing eszközök közül még mindig a címzett és címzetlen közlemények forgalma a legjelentősebb, az ágazat 72 százalékát teszik ki.
Gráber Miklós szerint a szakemberek a címzett küldeményeket tartják a leghatékonyabbnak, ezek hatására 37 milliárd forint értékben vásároltak a megkeresettek, míg a hirdetők kétharmada által nem dm eszköznek tartott címzetlen küldemények hatására 220 milliárd forintot fordítottak a hirdetett termékekre. Ugyanakkor nemzetközi összehasonlításban a dm magyarországi részesedése átlag alattinak mondható: egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett dm küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására.
Magyar pofon a reklámnak: hiteltelen és nem vicces
Mégis fizet az Il Ferro, de nem mindent
MTI