Miközben a Forma-1 irányítói évek óta azt hangoztatják, hogy a költségcsökkentés a legfontosabb, a sportág idei kerete bőven meghaladja a hárommilliárd dollárt, ami 17 százalékkal több a 2006-os büdzsénél - írja a Népszabadság. A cikk szerint az angol BusinessF1 magazin által nemrégiben közzétett adatok szerint a többlet 6 százalékának forrásai a reklámbevételek, mely azért is figyelemre méltó, mert sokan a szponzori pénzek visszaesését jósolták a dohányreklámok betiltása után.
A legnagyobb kerettel idén is a Mclaren istálló gazdálkodhat. A tavalyi világbajnokot és az újonc Hamiltont felvonultató csapat közel 500 millió dollárt költhet az idén. Érdekes, hogy a Ferrari 27,5 százalékos növekedés ellenére is csak a harmadik, a csapatvilágbajnoki cím védője, a Renault pedig 312,7 millió dollárral pedig csak a hatodik lett.
A leggazdagabb McLaren-Mercedes egymaga több pénzből gazdálkodhat, mint a négy legszegényebb istálló (Williams, Super Aguri, Toro Rosso Spyker) együttvéve. |
Forma-1: tovább számolnak Schumacherrel
Hungaroring: menniük kell a dohánycégeknek
Forma-1: elmarad a német duplázás
Szeszes szponzort kap a magyar futam
Forma-1: nem a leggyorsabb kerül a legtöbbe