.jpg)
John Emese (SZDSZ) frakcióvezető és Nyáry Krisztián, a Városháza kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a testület elé került helyszíni kiosztású előterjesztés azt indítványozta, hogy az 1990 óta változatlan behajtási díjakat jelentősen megemeljék, s ezzel együtt szigorítsák az engedélyek ellenőrzését.
A Fővárosi Közgyűlés elé kerülő kabinetjavaslat szerint változtatnak azon is, hogy egy adott cég kapja a behajtási engedélyt. Ezután rendszámra szól majd az engedély. Így megszűnne az a mai helyzet, amikor például egy multinacionális cég két autóra kapott engedélyét több tucatnyi jármű használja. A díjemelésekből remélt egymilliárd forintos bevételt a parkolás fejlesztésére, például P+R parkolóhelyekre költenék.
A kabinet közgyűlési tárgyalásra javasolja a BKV-HÉV szolgáltatáshoz nyújtandó mintegy 600 millió forintos állami támogatásról kötendő szerződés jóváhagyását. Nyáry Krisztián elmondta, hogy az ülésen a témával összefüggésben elhangzott, hogy az állam januártól nem ad támogatást a 60-65 év közötti nyugdíjasok bérleteihez. Így az érintett négyezer nyugdíjasnak teljes árú dolgozói bérletet kell majd vásárolnia. Ez az állami lépés illeszkedik a vasúti szolgáltatáshoz, ahol szintén ez a rend - jegyezte meg az igazgató.
A kabinet ülésén nem került szóba a BKV tarifaemelési javaslata és a cégnél kedd hajnalra meghirdetett részleges figyelmeztető sztrájk. Nem foglalkoztak azzal a lapértesüléssel sem, mely szerint jövőre akár 25 százalékkal is drágulhat a távfűtés ára Budapesten, ha a Budapesti Erőmű Zrt. és az MVM VK Zrt. nem tud megegyezni a régieknél rövidebb lejáratú új hosszú távú áramvásárlási megállapodások árairól - jegyezte meg az igazgató.
A következő három évben összesen 300 kilométeres útfelújítási programmal kívánja folytatni a főváros vezetése az elmúlt három évi 400 kilométeres útfelújítási programot - közölték a Főpolgármesteri Kabinet ülésének résztvevői.
John Emese és Nyáry Krisztián elmondta, hogy a városvezetés a három alternatíva közül a legtöbb út felújítását biztosító elképzelést javasolja a Fővárosi Közgyűlésnek elfogadásra. Hozzátették, hogy a kormány és a főváros vezetőinek jövő hétfői találkozóján, amelyen az úgynevezett Budapest Szerződésről lesz szó, szorgalmazni fogják az útfelújítási pályázatok rendszerének változtatását. Az elmúlt időszakban 16 milliárd forint körüli összeggel kapott kevesebbet a főváros az államtól, mivel nem teljesült az egy forint fővárosi részhez egy forint állami támogatás igénye - jegyezte meg az igazgató.
John Emese közölte, hogy az útfelújításokkal kapcsolatban Demszky Gábor hangsúlyozta, hogy fokozott figyelmet kell fordítani a forgalomtechnikai berendezések állapotára.
Javasolja a kabinet a közgyűlésnek a Fővárosi Vízművekkel kötendő ingatlancsere-szerződés elfogadását. Ezáltal a külső Váci utat kétszer kétsávosra bővíthetnék a Fóti út és a Szilas-patak között. A cél az, hogy az M0-ás híd megépítésére kibővüljön a Váci út is - jegyezte meg az igazgató.
Nyáry Krisztián tájékoztatása szerint a kabinet első olvasatban tárgyalta az önkormányzat jövő évi költségvetési koncepciójának tervezetét. Mint mondta, az országos költségvetés tervezetéből látszik, hogy jövőre változatlan szinten maradnak az állami támogatások. Így például a 31 milliárd forintos állami BKV-támogatás sem növekszik - tette hozzá.
A kabinet egyetértett az úgynevezett kormányzati negyedet, a Nyugati pályaudvar térségét érintő Fővárosi Szabályozási Keretterv módosításával. A tervezetet még a közgyűlési tárgyalás előtt ismét megvitatja az önkormányzat szakbizottsága, amelyben a múlt héten nem kapott többséget a javaslat. John Emese szerint túl későn, az ülés előtti este kapták meg a bizottsági tagok a tervezetet. Ezért, illetve félreértésből fordulhatott elő, hogy a bizottsági ülésen egy SZDSZ-es a javaslat ellen szavazott, egy szocialista pedig tartózkodott. Így nem kapott többséget a javaslat - jegyezte meg.
Nyáry Krisztián elmondta azt is, hogy a kabinet közgyűlési tárgyalásra javasolja az úgynevezett luxusadó rendelet módosítását. Ezáltal például a jogi személyekre is vonatkozna a szabályozás - tette hozzá.
Kapaszkodjanak a budapestiek: brutális emelések
Nincs jegye a metrón? Küldjön smst!
13%-nál többről ne is álmodjon a BKV?
MTI