
A prágai földalatti első szakaszát 1974. május 9-én adták át a forgalomnak, s jelenleg a három fővonal együttes hossza 59,6 kilométer. A megállók száma 57.
A metrót építő és üzemeltető Metrostav vállalat két éven belül újabb beruházásba kezd. Az A vonalat szeretnék meghosszabbítani egészen a Ruzyne nemzetközi repülőtérig. A jövőbeni tervek között szerepel egy új, a D vonal létrehozása is, amely a városközpontot kötné össze a déli peremkerületekkel. |
A prágai metróban eredetileg szovjet gyártmányú szerelvények közlekedtek. Ezeket most korszerűsítik, illetve fokozatosan az M1 típusú szerelvényekkel cserélik fel, amelyeket a német-cseh Siemens-Kolejová cég gyárt.
A földalatti ma kétség kívül a cseh főváros leggyorsabb és legkorszerűbb tömegközlekedési eszköze, amelyet naponta átlagban 1-1,2 millió ember vesz igénybe. A prágai metrót a legnagyobb csapás 2002-ben érte, amikor a hatalmas árvíz a hálózat egy részét elöntötte. Az okozott kár meghaladta a 7 milliárd koronát.
Hatan feketén építik a 4-es metrót?
350 milliárdra pályázunk a 4-es metróhoz
A metró fúrta meg a Feneketlen-tavat?
MTI