Duna: 3500 km kihasználatlanul
Az osztrák VCÖ közlekedési klub a Duna jobb szállítási célú kihasználását sürgeti: adatai szerint jelenleg az áruszállítás 15 százaléka bonyolódik csak a Dunán, 52 százaléka közúton, 33 százaléka vasúton Ausztriában.
A negatív irányzat - a környezettudatosabb vízi és vasúti szállítás visszaszorulása - szembetűnő: 1994-ben ez a két szállítási ág még kétharmadát adta az összes szállításnak. 1994 és a tavalyi év között azonban a közúti áruszállítás megnégyszereződött, 42 millió tonnára. A síneken szállított árumennyiség ezen idő alatt csupán megkétszereződött, míg a dunai áruszállítás volumene csupán 12,1 millió tonnára nőtt az 1994 előtti 7,2 millióról. A klub egyik szakértője azt is hangsúlyozta, hogy a vízi úton történő szállítás esetén gyakorlatilag baleseti és torlódási költségek sincsenek.
A Duna hajózható szakasza - a németországi Kelheimtől a romániai Sulináig - mintegy 2400 kilométer. A Duna-Majna-Rajna csatorna révén a Duna fekete-tengeri torkolata és a Rajna torkolata közötti teljes hossz már 3500 kilométer, amely 14 államot köt össze.
Újabb MÁV-sztrájk fenyeget?
Késik a luxusvonat - és még a luxust is letagadják
Hétfőtől itt a Kamionstop 2.0
Ferihegy: épül az Airport City
MTI