A Hochtief esseni bejelentése a vételárat 1,9 milliárd euróban jelölte meg adósság nélkül, amelyet két részletben fizetnek ki az eladónak, a brit BAA-nak: az ügylet zárásakor, illetve 2011-ben.
A közlemény szerint az ár nagyjából megfelel annak, amit a Hochtief konzorciuma a 2005 végi privatizációs pályázaton ajánlott a Budapest Airportért, és amellyel lemaradt a győztes BAA mögött. A BAA-t, amely a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetője, tavaly júliusban megvette a legnagyobb spanyol építőipari csoport, a Ferrovial, amely azonnal jelezte, hogy szabadulni kíván a BAA egyes külföldi érdekeltségeitől.
A Budapest Airport rögtön pozitív hozzájáruló lesz a Hochtief csoportszintű eredményéhez, írták. |
A közlemény emlékeztet: a 2005-ben megkötött privatizációs szerződés rögzítette, hogy a brit BAA Plc repülőtér-üzemeltetőnél lévő részvények továbbértékesítéshez a magyar állam hozzájárulása szükséges, és az új tulajdonosnak az eredeti szerződésben foglalt kötelezettségeket teljesítenie kell.
A 2005 végi privatizáció nyertese, a BAA (International Holdings) Ltd. által vállalt szerződéses feltételeket és kötelezettségeket - különös tekintettel a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér fejlesztésére vonatkozó kötelezettségvállalásokra - teljes mértékben átvállalja a Hochtief AirPort GmbH vezetette befektetői konzorcium, így az ÁPV Zrt. hozzájárult a részvények adásvételéhez, áll a közleményben.
A brit BAA Plc repülőtér-üzemeltető tavaly október 20-án tájékoztatta a kormányt, hogy a magyar állam jóváhagyásával el kívánja adni érdekeltségét a Budapest Airportban a német Hochtief AirPort GmbH vezette konzorciumnak, amely a 2005. decemberi pályázaton második helyezett lett. Erről előzőleg, október 18-án szándéklevelet írtak alá.
A Hochtiefnek öt repülőtere van - Németországban a hamburgi és a düsseldorfi - és más országokban. |
Tavaly júliusban a legnagyobb spanyol építőipari vállalat, a Grupo Ferrovial megszerezte a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetőjét, a BAA-t, és már akkor jelezte, hogy a BAA külföldi érdekeltségeit felülvizsgálják.
Ferihegy: se új tulajdonos, se fejlesztés?
Ferihegyen, kerozinon és forinton bukott a Malév
Versenyhivatali vizsgálat indul a BAA ellen
MTI