
A mintegy százezer köbméter beton és tizenkétezer tonna acélszerkezet felhasználásával készülő átkelő több tekintetben is egyedülálló hazánkban és a régióban is. Kétszer olyan hosszú lesz, mint a 930 méteres Árpád híd és 187 méterrel haladja meg a jelenlegi leghosszabb, 1675 méteres dunaújvárosi Pentele hidat.
A híd kétszer két forgalmi sávos – de szükség esetén a hídszerkezet átalakítása nélkül kétszer háromsávosra bővíthető. Északi oldalán mozgássérültek közlekedésére is alkalmas kerékpárút, a déli oldalon gyalogjárda épül. |
Az M0-s északi híd története 1993-ban kezdődött; az építési engedélyezési tervek 2002-ben, a kivitelezésiek két évvel később készültek el. A munkákhoz tavaly tavasszal fogtak hozzá, és ha semmi nem jön közbe, 2008 augusztusában vehetik birtokba az autósok és a gyalogosok. A híd olyan Duna-szakaszon épül, amelyet már a honfoglalás korában is átkelési pontként használtak, hiszen itt volt annak idején a Magyar-rév helye - írja a Magyar Hírlap.
"Nem mi döntöttünk a helyszín mellett, az M0-s körgyűrű nyomvonala jelölte ki. Nekünk, mérnököknek pedig az a feladatunk, hogy ott építsük meg a hidat, ahol kell" – mondta a lapnak Hunyadi Mátyás, a híd főtervezője.
Demszky utolsó nagy dobása
Peres úton kell behajtani a kartellezők büntetését
Újabb hídépítés az M7-esen
Dugódíj: álljon meg a menet!