
Az OECD országban készült PISA 2000 felmérés, azt mutatta, hogy a magyar iskolarendszer nem csupán újratermeli, hanem növeli a társadalmi különbségeket. 2003-ban indultak az Oktatási Minisztérium kezdeményezésében a hátrányos helyzetű és roma gyermekek elkülönítésének felszámolását célzó intézkedések. A diszkrimináció Alkotmányban és jogszabályokban szabályozott tilalma ellenére több mint 700 szegregált homogén cigány osztály és iskola működik. Ezekben az osztályokban/iskolákban bizonyítottan alacsonyabb az oktatási szolgáltatások minősége.
Magyarországi jogerős és nem jogerős bírósági végzések állapították meg, hogy sérült a roma gyermekek egyenlő bánásmódhoz való joga.
"A szegregált iskolákból hiányos tudással, képzetlenül, a továbbtanulás lehetősége nélkül kibocsátott tízezrek majdnem biztos munkanélkülivé válnak. Ez a társadalom egészére terhet ró, ezért közös felelősségünk - romának és nem romának - együtt megoldást keresnünk rá" - olvasható a szervezet kezdeményezésében.
Kiss: kölcsönös kulturális kapcsolat
400 ezer gyerek a szegénységi küszöb alatt
Munkahelyi diszkrimináció
Tanuljon, amíg csak él!