.jpg)
A cég vezetősége már korábban elállt volna a tervezett létszámleépítéstől, ami szintén a szakszervezeti követelések között volt, de az érdekképviseletek szerint az elbocsátás a rossz anyagi helyzet miatt elkerülhetetlen lesz. A szakszervezetek követelik továbbá a munkakörülmények javítását, a lepusztult géppark cseréjét, és a cég felaprózásának, a telephelyek eladásának leállítását. Felvetődött, hogy a főváros a BKV egyes ingatlanjainak eladásából fedezi azt a 10-12 milliárd forintot, amelyet előfinanszírozás formájában a társaságnak nyújt az állam.
Lakásvásárlás akár 0% önerővel, június 30-áig jelentősen csökkentett egyszeri költségekkel - részletek >> |
Az érdekképviseletek szerint viszont legalább 15-18 milliárd forintra volna szüksége a cégnek, azért, hogy elkerülje a hitelválságot és ne okozzon problémát például az alkalmazotti bérek kifizetése. A szakszervezetek május 27-én nulla órától tartanának többnapos munkabeszüntetést, ha addig nem teljesülnek követeléseik. Előreláthatólag nem vennének részt a sztrájkban a metró és a HÉV munkavállalói, míg a villamos ágazat dolgozói még bizonytalanok, így a jelenlegi helyzet szerint csak a buszos és a trolibuszos dolgozók szüntetnék be a munkát ezen a napon.
A tervezett sztrájk kezdete egybeesik az írásbeli érettségi utolsó napjával.
A BKV Zrt. közleményben tudatta az MTI-vel, hogy továbbra is bízik a megegyezésben, ezért minden kérdésben folytatják a tárgyalásokat, s mindent megtesznek a "békés megoldás érdekében". A társaság azt is közölte, hogy a paraméterkönyvről csütörtökön megbeszélést tartanak, amelyre a szakszervezeteket is meghívták, az érdekképviseletek itt elmondhatják véleményüket a tervezet legapróbb részleteiről is. A szakszervezetek követeléseiről szóló tárgyalások pénteken folytatódnak.
A "vaskerekűek" a sztrájk alatt is gurulni fognak
Érettségi: pótvizsganap a sztrájk miatt?
Szópárbaj a BKV és a szakszervezetek között
Hirdetéssel venné el a sztrájkolók kedvét a BKV