Eladták a Balatont
A Balaton a második legnépszerűbb magyar szeletes édességmárka. A Balaton márka megvásárlásával a Nestlé Hungária megerősíti pozícióját a magyar csokoládépiac egy gyorsan növekvő szegmensében.
A Balaton szelet "karrierje" 1978-ban kezdődött, és mára már magyar nemzeti márkának számít. A márkaakvizíció jól mutatja a Nestlé elkötelezettségét a magyar piac és a hagyományos magyar márkák iránt.
A Balaton szelet - a Nestlé szerint - ideális kiegészítője a cég édesipari termékskálájának. Az újonnan megvásárolt Balaton szelet márka fejlesztésekor a Nestlé már kamatoztathatja a meglévő know-how-ját, felhalmozott tudáskapacitását.
A Nestlé Hungária és a Kraft Foods a márka adásvétele során egy átmeneti bérgyártási szerződést kötött, amely biztosítja a termelés folyamatosságát és a márka jelenlétét a piacon. A megállapodás értemében a Balaton szeletet átmenetileg továbbra is a Kraft Foods gyártja a Győri Keksz székesfehérvári üzemében.
A Kraft Foods Inc. szintén megerősítette, hogy megállapodást írt alá a Balaton szeletes csokoládémárka a Nestlének történő eladásáról. A Kraftnál emlékezettnek rá: ez a lépés az Európai Bizottság tavalyi döntését követi, amely a Groupe Danone globális kekszüzletágának akvizícióját - beleértve a Győri Kekszet is - azon feltétellel engedélyezte, hogy a Kraft megválik meghatározott számú márkától Spanyolországban és Magyarországon.
A Kraft Foods Inc. azt szintén jelezte, hogy eladási megállapodáshoz érvényességéhez versenyhatósági jóváhagyás szükséges.
Keserédes bűnök: összesúgtak a hátunk mögött a csokigyárak?
Ahogy várták: nőtt a Nestlé-bevétel
MTI