Az M0-ás keleti szektorát - a 4-es főút és az M3-as autópálya között - szeptember 16-án helyezik forgalomba, az M0-ás északi hídját pedig várhatóan szeptember 30-án.
Demszky Gábor főpolgármester június 25-én jelentette be, hogy az év végén egységes, konszenzusos és a város érdekét hangsúlyozó teherforgalmi stratégia elfogadására tesznek javaslatot. Hangsúlyozta: Budapest nem lehet többé átjáróház, amelyet korlátlanul használhatnak a kamionok, miközben évente milliárdokat költenek az elhasználódott utak felújítására. Utalt arra, hogy a 84 ezer budapesti mellett naponta 120 ezer tehergépjármű érkezik a fővárosba, és jelezte: 2018-ig több lépcsőben, a kerületekkel egyetértésben tovább szűkítenék a teherautók által használt célforgalmi utak körét is.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes ugyanazon a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az M0-ás keleti szektora és a Megyeri híd átadása után, a jövő év januárjától tovább szigorítanák a tehergépjárművek budapesti közlekedését, például a Hungária körútra és a teljes pesti úthálózatra - a tranzitutak kivételével - csak díjfizetéssel hajthatnak majd be a tehergépkocsik. A főpolgármester-helyettes sajtóirodája az MTI érdeklődésére a múlt héten azt közölte, hogy áprilisban a Főmterv Zrt. elkészítette a teherforgalmi stratégiát, ami a tervek szerint az egyeztetések után, 2009. január 1-jén lép életbe, további korlátozásokra ekkortól lehet számítani.
Arra a kérdésre, miért éri majd meg a teherautóknak az M0-ás új szakaszát igénybe venni, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél (NIF) azt közölték: így akadálymentesen, egyenletes sebességgel haladva és ezáltal kevesebb üzemanyag felhasználásával hajthatnak át a fővároson a tehergépjárművek. Az előzetes becslések alapján naponta 50-55 ezer egységjárművel számolnak az új szakaszon.
Az egységjármű egy fiktív járműszám, amelyet a közúti forgalom nagyságának mérésére vezettek be. Lakott területen kívül egy motorkerékpár 0,8 egységjárműnek felel meg, egy személyautó 1, egy autóbusz vagy közepesen nehéz illetve nehéz tehergépkocsi 2,5 egységjárműnek számít.
Az M0-ás keleti szektorának hossza 26,5 kilométer. A kétszer kétsávos utat mindkét oldalon leállósávval, középütt elválasztó zónával alakították ki. A 4-es számú főútvonal és az M31-es elválási csomópontja között olyan széles az elválasztó sáv, hogy az út a későbbiekben kétszer háromsávosra bővíthető - jellemezte az új szakaszt írásbeli válaszában a NIF. Mint közölte, a teljes szakaszt betonburkolattal látták el, így növelve az út teherbírását, amire a várhatóan intenzív tehergépjármű-forgalom miatt van szükség. A tervezett maximális sebesség a lakott övezeteken kívül 110 kilométer óránként.
Az M0-ás keleti szektorának kiépítésével létrejött a kapcsolat az M1-es, az M5-ös, az M6-os, az M7-es és az M3-as autópálya között; a gyűrű új szakaszának megépülésével jelentősen csökkenthető a budapesti úthálózat túlterheltsége. A fővárost elkerülő M0-ás gyűrű hossza immáron megközelíti a 80 kilométert - tette hozzá.
Budakalász bíróságra megy a Megyeri híd kapcsán
Szeptember 30.: kipróbálhatja a Megyeri hídat
Autósok, vigyázat: vastagon fog a rendőr ceruzája
Januárig kapnak kegyelmet a kamionok
MTI