Kerékpáros versenyző ugyan nem volt, de a vasút ingyen szállítja a kerékpárokat az egész országban a Közösségi Közlekedés Napjával kedden kezdődött Európai Mobilitási Héten, szeptember 22-én, az Autómentes Napon pedig a forgalmit felmutató autósok is ingyen utazhatnak, és a budapesti Andrássy úton lefektetett ideiglenes hajtánypályára költözik a Szabadság-hegyi Gyermekvasút - hangzott el a budapesti Eljutási Verseny tájékoztatóján.
A fővárosba munkanapokon átlagosan 282 ezer autó igyekszik az agglomerációból és évente 80 ezer új kocsit adnak el a városban. Ennyivel több követel magának utat és parkolóhelyet - mondta Hagyó Miklós, aki szerint a közlekedési helyzeten csak akkor lehet javítani, ha Budapestet és vonzáskörzetét - amelynek határa egészen Szolnokig, Tatabányáig és Vácig húzódik - egy rendszerként fejlesztik tovább. A leginkább célszerű a tömegközlekedés igénybevételét differenciált módon lehetővé tevő eszközváltási zónák és intermodális csomópontok kialakítása, vagyis olyan helyek megteremtése, ahol probléma nélkül át lehet szállni például autóról BKV- vagy Volán-buszra, vagy kerékpárról metróra. 
Ilyen fejlesztés egyebek között a verseny startpontja, a XVII. kerületi Rákosliget vonatállomás, ahol P+R autóparkoló épült, a Keleföldi pályaudvar, ahol a tervek szerint vasút, helyi és helyközi busz, villamos, metró és kerékpárút találkozik majd, vagy a már bevezetett Budapesti Egyesített Bérlet, amely a főváros közigazgatási határán belül a MÁV, a BKV és a Volánbusz járatain egyaránt jogosít utazásra - hangzott el a tájékoztatón. 
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke szerint Budapest közlekedési válságának enyhítéséhez szemléletváltásra van szükség. "El kell oszlatni a tévhiteket. Az újabb utak például nem csökkentik a forgalmat, hanem tovább gerjesztik azt, az útszűkítés pedig nem fokozza, hanem csökkenti a torlódást" - mondta Lukács, aki szerint bíztató, hogy javul az együttműködés a civil szervezetek és a döntéshozók között. Példaként említette a villamospálya levédését az egyéb forgalomtól a Szabadság-hídon, illetve a tehergépkocsik behajtási díjának emelését és kiterjesztését, amelyben idén komoly előrelépést sikerült elérni.
 		A BKV ellen tiltakoznak, a BKV-t viszont az önkormányzat kérte  
Eljött a nagy nap: átadják az M0-ás keleti szektorát! 
BKV: kizárják a bliccelőket a végállomásokról   
Januárig kapnak kegyelmet a kamionok 
Nem ússzuk meg drágább kocsi nélkül  
MTI
Alig több mint egy óra alatt elértek a belvárosi Deák térre a rákosligeti vasúti megállótól az  Eljutási Verseny vonattal és metróval közlekedő résztvevői, megelőzve a busz-metró kombinációt, illetve az autót választó versenyzőket.		
							Jövőre további 3 milliárd euróval támogatnák Ukrajnát.						
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        

