.jpg)
Gyurcsány Ferenc az avatási ünnepségen hangsúlyozta: tíz évvel ezelőtt 450 kilométer hosszú autópályája volt az országnak, a most átadott Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszon pedig az ezredik kilométer is elkészült, így az utóbbi öt évben duplájára nőtt a sztrádák hossza. A miniszterelnök elmondta: az M3-as autópálya építése természetesen folytatódik, készül a Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti rész terve, amelyhez kapcsolódóan elkészül majd az M49-es gyorsfogalmi út Vaja és Csengersima között.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter az avatáson mondott beszédében azt emelte ki, hogy a legjobban megtérülő beruházások egyike az autópálya-fejlesztés. Rámutatott: a tőke, a befektető és az üzlet oda megy, ahol jó a közlekedési infrastruktúra, s ezért van szükség a magyarországi közút- és vasúthálózat további korszerűsítésére. Hozzátette, hogy jelenleg öt olyan nagy beruházóval tárgyalnak, amelynek befektetési terve között szerepel Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Nyíregyháza környéke.
Az úthálózat-fejlesztés tervei közül külön megemlítette, hogy az M3-as mellett folytatódik az M6-os építése Pécsig, az M7-es munkálatai pedig befejeződnek jövőre. Szólt arról is, hogy folytatják a 4-es főút szélesítését, s megépül az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsabáig.
Veres János pénzügyminiszter az átadáson közölte, hogy az M3-as Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti új szakaszának építésére az engedélyszerzés után kiírható lesz a tender.
Nemcsak, hogy kartelleztek, de a mi pénzünkből
Újabb szakasszal bővült az M7-es
Gyurcsány: Ez sokkal több mint átépítés!
MTI