Elszállt az Airbus nyeresége
A nehézségek ellen elbocsátásokkal, fél tucat nyugat-európai Airbus gyártóhely eladásával is küzd az EADS, amit hevesen elleneznek a francia és a német szakszervezetek.
A csoportnak tavaly 446 millió eurós vesztesége volt az adó utáni rubrikában a 2006-os, 99 milliós adózott eredmény helyett. Az elemzők csak 329 millió euró adó utáni veszteségre számítottak. Elmaradt a várakozásoktól az üzemi eredmény is, 52 millió euró volt, egy évvel korábban 399 milliót tett ki, elemzők 152 millióra számítottak. A bevétel 39,1 milliárd euróra csökkent 39,43 milliárdról.
Az Airbus üzemi vesztesége 881 millió euróra nőtt a 2006-os, 572 milliós hiányról, a bevétele kissé nőtt, 25,216 milliárd euróra 25,19 milliárdról. A katonai részlegek többnyire nyereségesek voltak, habár nagyrészt kisebb üzemi eredménnyel, mint 2006-ban.
Az idén már javulást vár az EADS vállalatcsoport: 1,8 milliárd eurós üzemi eredményt és 40 milliárd euró körüli bevételt remélnek. Az EADS Egyesült Államok-beli cégfelvásárlással is igyekszik bővíteni hadiipari kínálatát az idén, ellensúlyozandó az Airbus polgári repülőgépei iránti kereslet ciklikusságát, az amerikai Boeing repülőgépgyár konkurenciáját és a dollár gyengeségét.
Az EADS február végén amerikai partnerével, a Northrop Grummannel közösen elnyerte az amerikai légierő 35 milliárd dolláros megrendelését KV-45A típusú, légi utántöltő repülőgépek gyártására, de a Boeing washingtoni, kongresszusi támogatói igyekeznek megfúrni az üzletet. Hírek szerint a Boeing maga is fontolóra vette, hogy megfellebbezi a pályázati döntést. A KC-45A az Airbus A330-as utasszállító katonai változata. Az Airbus a KC-45A részegységeit Alabama amerikai szövetségi államban lévő Mobile ipari parkjába viszi, és ott lesz az összeszerelés. A pályázat elnyerése érdekében az EADS azt is megígérte, hogy az Airbus az A330-as kereskedelmi teherszállító változatából is fog gyártani Mobile-ban, mivel Alabamát "hazai terepnek" tekintik az Európán kívüli ipari erőfeszítéseik számára.
Biokorszak kezdődik a repülésben
Nagyot álmodik az Airbus
Késik a csodagép, de bombasiker lesz
MTI