Eltűntek a sorok Ferihegyen
A közlemény szerint az új röntgengépek és mágneskapuk használatával 25-30 százalékkal nőtt a rendszer áteresztő-képessége. A csendesebb időszakokban egyáltalán nem kell várakozniuk az utasoknak, csúcsforgalomban pedig az eddigi fél óra helyett maximum tizenöt percet vesz igénybe a kézipoggyászok és a ruhák átvilágítása.
A zsúfolt nyári időszakban egy-egy gépsor óránként akár kétszáz utast képes átvilágítani a korábbi százhatvan helyett.
A BA idén tavasszal három és félmillió euróért, mintegy 900 millió forintért vásárolt tizenkét csúcsminőségű röntgengépet és mágneskaput, Ferihegy mindhárom terminálján ezekkel a berendezésekkel dolgoznak az utasbiztonsági osztály munkatársai. A 2A terminálon öt, a 2B terminálon négy, az egyes terminálon pedig három gép üzemel.
A tapasztalatok szerint az eddiginél jóval kevesebb utasnak kell levennie a cipőjét, vagy átesnie a ruházat átvizsgáláson, hiszen a húsz adó-vevő készülékkel ellátott mágneskapu nagyon alacsony hibaszázalékkal működik. Ez nemcsak a biztonságot növeli, hanem az utasok kényelmét is javítja.
A BA tervei közé tartozik a diszkréció kabinok bevezetése a T2 terminál indulási utas biztonsági ellenőrzésénél. Ezek olyan párnázott ülésekkel ellátott paravánok, amelyekben az utasok nyugodtan levehetik a cipőjüket és megvárhatják, amíg a biztonsági személyzet visszahozza a lábbelijüket az ellenőrzést követően. A kabinok már megvannak, jelenleg a munkatársak oktatása, illetve a hatósági engedélyeztetés zajlik.
Konkurenst kap Ferihegy
Érik a ferihegyi sztrájk
Mindenkit átvert a Zóna Taxi?
MTI