Elutasított hitelkérelmek: nincs több trükk az adatainkkal
Az ombudsman szerint ha a bank elutasít egy hitelkérelmet, törölnie kell a nyilvántartásából az igénylő ügyfél adatait; azok csak akkor adhatóak tovább, ha ehhez a kérelmező hozzájárult - tartalmazza az Országgyűlési Biztos Hivatalának az MTI-hez kedden eljuttatott közleménye.
Szabó Máté szerint az érintettnek az önkéntes, határozott és tájékozott hozzájárulása kell ahhoz, hogy a bank a birtokában lévő személyes adatokat átadja egy pénzügyi közvetítő cégnek, amely majd megfelelő hitelterméket ajánl az igénylőnek.
Az ombudsman egy pénzintézet konzultációs beadványa nyomán fogalmazta meg álláspontját, amelyben felhívta a figyelmet a banktitok fokozott védelmét tartalmazó jogszabályokra. Így arra is, hogy az ügyfél hozzájárulását tartalmazó dokumentumban pontosan meg kell jelölni az átadható adatok körét. Az eljárásban a célhoz kötött adatkezelés elve az irányadó, azaz csak annyi adatot kell és lehet átadni a tanácsadó cégnek, amennyi a konkrét cél megvalósításához szükséges és elégséges - olvasható a közleményben.
A biztos a szerencsés megoldásnak azt tartaná, ha az ügyfél szabadon választhatna, milyen adatok kerüljenek át a pénzügyi közvetítő magáncéghez.
Fogy a pénze? Talán a bankkártyája tehet róla
Újdonság a diákhiteleseknek
Banki hitellista: megint csavartak egyet rajta
MTI