
Az első évben természetes módon tapasztalt hatalmas kezdeti ugrás után a tavalyi, 300 ezer új regisztráció mindenképpen azt mutatja, hogy a .eu kiterjesztés gyökeret ver a köztudatban, és cégek, intézmények, egyesülések, de akár magánszemélyek is szívesen választják az olyan régi, bevett kiterjesztések helyett, mint amilyen például a .com, a .net, az .org vagy akár a nemzeti kiterjesztések.
Az első évi előfizetések 80 százalékát megújították a második évre is, ami szintén a megszilárdulás jele. Jelenleg 2,8 millió .eu kiterjesztéssel ellátott internetes címet tartanak nyilván.
A legtöbben Németországban regisztráltatták a .eu kiterjesztést, őket a hollandok, a britek, a franciák és az olaszok követik. Tavaly azonban a legerőteljesebben nem ezekben az országokban, hanem Lengyelországban, Litvániában és Finnországban növekedett a .eu regisztrációk száma.
Cipruson az európai lakosság 0,16 százaléka él, viszont ott fizetnek elő a .eu-ra végződő internetcímek 3,2 százalékára. Magyarországon fordított a helyzet: 2,03 százalékos lakossági arány mellett a regisztrációs részesedési arány csak 0,84.
Félregépelt webcímek: bajba kerülhet, ha mellényúl
Egymillió mobil használaton kívül
Rákattantunk a kábeles internetre
Ellenőrizze sávszélességét: ha kevés, panaszkodjon
Kínában 460 millióan fognak internetezni
Szélessávú versenyfutás: egyre jobban állunk
MTI
MTI