Európai eladások termelték a Mitsubishi nyereségét
A japán Mitsubishi autógyár az elmúlt pénzügyi évben több mint megháromszorozta nyereségét a délkelet-ázsiai és európai eladásai növekedésének köszönhetően - írja a Nikkei gazdasági napilap szombat reggeli száma.
A Mitsubishi Motors Corp. a 2011. március 31-én zárt 2010-es pénzügyi évben 15 milliárd jen nyereséget ért el. Az autógyár már két egymást követő évben növelte nyereségét. A márciusi természeti katasztrófa által a nyereségre mért több milliárd jenes terhet bőven ellentételezte a vállalat által az év folyamán végrehajtott költségcsökkentési program hatása. Az éves értékesítési árbevétel növekedése azonban elmaradt a korábban jelzett 31 százaléktól, nem érte el az 1,9 ezer milliárd jent.
A Mitsubishi hagyományosan erős piacán Délkelet-Ázsiában jó fogadtatásra találtak az új haszongépjármű és pickup modellek, Európában pedig a SUV modellek értek el értékesítési sikereket. A pénzügyi évből februárig eltelt 11 hónapban a Mitsubishi 1,08 millió járművet gyártott világszerte, 31 százalékkal többet mint az egy évvel korábbi megfelelő periódusban, azaz már február végén 940 ezerrel múlta felül a teljes 2009-es pénzügyi év termelését. A márciusi természeti katasztrófa előtt a Mitsubishi három éves üzleti tervet jelentett be, amelyben 2013-ig nyeresége 45 milliárd jenre növelését tűzte ki célul. A külföldi, elsősorban ázsiai kereslet növekedésére alapozva a Mitsubishi megerősítette a tervben kitűzött nyereségcélt.
MTI