Az OTP Bank Elektronikus Banki Üzletága megbízásából az Ipsos által 2011 első negyedévének végén készített felmérés szerint az okostelefon-használók döntő többsége rendelkezik bankkapcsolattal: 96%-uknak van bankkártyája, 94%-uknak folyószámlája, háromnegyedük pedig rendszeresen online intézi pénzügyeit. A válaszadók döntően számlainformációkat kérdeznek le és eseti átutalási megbízásokat intéznek a banki portálokon. A lekötésekhez, az értékpapír-műveletekhez, illetve a telefonfeltöltésekhez viszont csak ritkán használják ezt a platformot.
A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkező internetbankolók egyelőre mindössze 8 százaléka használja mobiltelefonon keresztül az online banki felületeket, melynek elsősorban az új technológiával kapcsolatos kezdeti idegenkedés az oka.
Bár a felhasználók többsége még nem érzi szükségesnek, hogy áttérjen az asztali pc-ről a mobiltelefonra bankügyei intézésében, mintegy 270 000 okostelefon-tulajdonos szívesen használna biztonságos mobilbanki alkalmazást, ha arra lehetősége nyílna.
A funkcionalitást tekintve a két legjobban várt okostelefonos internetbanki szolgáltatás a számlainformációk lekérdezése és az eseti átutalási megbízások intézése. Ezeket követik az online vásárlás, az állandó beszedési megbízások, az árfolyamok lekérdezése, a lekötések, a lekötött betétek kezelése és az értékpapír-műveletek iránti igények.
Forrai Péter, az OTP Bank Elektronikus Banki Igazgatóságának vezetője szerint a jövőben megnő a mobilről is elérhető biztonságos online platformok jelentősége. Az OTP Bank iPhone-ra és androidos készülékekre is fejlesztett már okostelefonos applikációt, az iPhone alkalmazást tavaly október óta eddig közel 11000 alkalommal, az Android verziót idén márciustól mintegy 3600 alkalommal töltötték le.
Privátbankár