Rosta Marian közölte: a Fővinformnak nincs kamerája a Hungária-gyűrűn - a 160 kamera elsősorban a belterületen, illetve a budai oldalon van - ezért nem "látják", mekkora a forgalom a Hungária-gyűrűn. Az autósoktól és a villamosvezetőktől kapott visszajelzések alapján azonban elmondható, hogy az az átmenő kamionforgalom, ami eddig az M1-es autópályáról a fővároson, a Hungária-gyűrűn keresztül jutott el az M3-as autópályára, most nem jön be a városba, hanem inkább az M0-ást használja - tette hozzá.
Mint mondta, a városba csak az a teherforgalom jön be, amely a város "logisztikáját" szolgálja ki.
Budapest egy sugaras-gyűrűs város. Az M0 új szakaszának átadása előtt a Hungária-gyűrűn a kamionforgalom megállította, megakasztotta a sugárirányú fővonalak forgalmát, mert rendszeres volt, hogy a kereszteződésbe beálltak a kamionok és nem tudták azt még "zöldidőben" elhagyni - magyarázta a korábbi helyzetet Rosta Marian. Ez főleg a reggeli csúcsban a városba befelé, délután pedig a kifelé menő forgalmat akadályozta.
Megjegyezte: mostantól a kamionok, amelyeknek nem Budapesten van dolguk, elkerülik a fővárost, nem állnak be a kereszteződésekbe és nem akasztják meg a forgalmat. "Kicsit olyan, mintha vasárnap lenne a fővárosban" - tette hozzá a szakember.
Az M0-ás keleti szektorát - a 4-es főút és az M3-as autópálya között - kedden helyezték forgalomba. Így létrejött a kapcsolat az M1-es, az M5-ös, az M6-os, az M7-es és az M3-as autópálya között, a fővárost elkerülő M0-ás gyűrű hossza immáron megközelíti a 80 kilométert.
A gyűrű új szakaszának megépülésével jelentősen csökkenthető a budapesti úthálózat túlterheltsége - közölték az MTI érdeklődésére korábban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél. Várakozásaik szerint azért éri meg a teherautóknak az M0-ás új szakaszát igénybe venni, mert így akadálymentesen, egyenletes sebességgel haladva és ezáltal kevesebb üzemanyag felhasználásával hajthatnak át a fővároson. Az előzetes becslések alapján naponta 50-55 ezer egységjárművel számolnak az új szakaszon.
Az egységjármű egy fiktív járműszám, amelyet a közúti forgalom nagyságának mérésére vezettek be. Lakott területen kívül egy motorkerékpár 0,8 egységjárműnek felel meg, egy személyautó 1, egy autóbusz vagy egy közepesen nehéz illetve nehéz tehergépkocsi 2,5 egységjárműnek számít.
A Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésén a városvezetés zöld utat adott Budapest teherforgalmi stratégiájának közgyűlési tárgyalásához, ennek egyik fontos eleme, hogy az M0-ás körgyűrű keleti szakasza és az északi Duna-híd átadása után, januártól jelentősen korlátoznák a teherautók átmenő forgalmát a fővárosban.
Átadták: már 80 kilométeres az M0-ás
Itt a nagy nap: átadják az M0-ás keleti szektorát!
Januárig kapnak kegyelmet a kamionok
MTI