Felosztották a személyszállítási támogatásokat
Az idei költségvetés Gazdasági és Közlekedési Minisztérium fejezete a bányabezárásokra 1 milliárd, míg a helyközi vasúti és közúti személyszállítás - mint közszolgáltatás - támogatására 135 milliárd 501,5 millió forintot irányoz elő. A Pénzügyminisztérium fejezet a mecseki uránbányászok baleseti járadékainak kifizetésére további 210 millió forintot tartalmaz. A rendelet megismétli ez utóbbi, valamint a bányabezárási 1 milliárdos összeget, majd rátér a személyszállítás támogatására.
A személyszállítási közszolgáltatás támogatására a MÁV-START Zrt. 113 milliárd, a GYSEV Zrt. 4 milliárd 755,9 millió, míg a MÁV Zrt. 280 millió forintot kap a kormánytól. E három tétel együtt 118 milliárd 35,9 millió forint. Ez az összeg tartalmazza többek között azt a bevételkiesést is, amely abból származik, hogy az iskolai csoportok ingyen utazhatnak Budapestre megtekinteni az Országházat, az országos múzeumokat, valamint a Terror Háza Múzeumot.
E támogatás kifizetéséhez a három jogosult cégnek pénzforgalmi tervet kell készítenie. Ezt a gazdasági és közlekedési-, valamint a pénzügyminiszter hagyja jóvá. A miniszterek határozzák meg a kifizetés havi ütemét is.
Az autóbusszal személyszállítást végző társaságok támogatása kereken 8 milliárd forint. A vasúti pályahálózat működtetéséhez a MÁV Zrt. 8 milliárd 825,6 millió, míg a GYSEV 640 millió forint támogatáshoz jut. A személyszállítási, valamint pályahálózati támogatások együtt megegyeznek a költségvetésben szereplő 135 milliárd 501,5 millió forinttal.
Bajnai a gyorsabb beruházásokért még jogszabályt is változtatna
Kelet felé terjeszkedik a GYSEV
Kategóriája alsó határára került a MÁV
MTI