.jpg)
Az EU fogyasztóvédelemmel foglalkozó online tájékoztatójában megjelentek szerint a szigorítások kiterjednek Európa vezető légitársaságaira, diszkont légitársaságokra és egyéb olyan honlapokra, melyek repülőjegyet árusítanak. A vizsgálat eredményeiből kitűnik, hogy az összes honlap több mint 50 százalékánál merülnek fel szabálytalanságok, különösen az ármegjelölést, a szerződési feltételeket és a javasolt feltételek egyértelműségét illetően.
A szeptember 24-28-i héten a fogyasztói jogok érvényesítését célzó legelső közös uniós fellépés (melyet az Európai Bizottság koordinált) keretében Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Dánia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Olaszország, Litvánia, Málta, Portugália, Spanyolország, Svédország és Norvégia nemzeti végrehajtó hatóságai több mint 400 honlap esetében vizsgálták, hogy azok megfelelnek-e az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályoknak. Ezt a nagyszabású ellenőrzést végrehajtási szakasz követte, melyben a hatóságok kapcsolatba léptek a vállalatokkal és felkérték őket, hogy javítsák ki honlapjukat illetve tisztázzák álláspontjukat.
Kuneva szerint a vállatoknak négy hónap áll rendelkezésükre a reagálásra. A lehetséges jogi fellépésen túlmenően a biztos nem fog habozni, hogy nyilvánosan megnevezze és megrója azokat a vállalatokat, amelyek a határidő lejárta után sem tesznek lépéseket annak érdekében, hogy összhangba hozzák honlapjukat az uniós joggal.
Ilyen se volt még: aki utálja a Malévot, ingyenjegyet kap
Az arabok húzzák ki a kátyúból az Airbust
Hiába a nagy méret: bajok égen és földön
MTI