Fogy a sör - InBev siker
Árbevétele a vizsgált időszakban 9 százalékkal 3,05 milliárd euróra kúszott fel. A jó eredményeket elsősorban amerikai, illetve közép- és kelet-európai fejlődésével indokolta a belga-brazil vállalat, melynek mennyiségben az első számú piaca a dél-amerikai, megelőzve a nyugat-európait. Utóbbi piacon, s elsősorban Németországban, citrom ízesítésű sörének sikerét emelte ki eredményértékelésében az InBev.
Tavalyról 1,411 milliárd eurós adózott eredményt jelentett az InBev, 54,5 százalékkal többet a 2005-ös 904 milliónál. A sikert akkor is főleg a kelet-európai és a latin-amerikai forgalomnövekedés hozta, miközben Nyugat-Európában - a főbb versenytársakhoz hasonlóan - gyenge volt az üzlet. A bevétel 14,2 százalékkal 13,308 milliárd euróra gyarapodott 11,656 milliárdról.
Az InBev csoporthoz tartozó kettes számú cseh sörgyár, a Pivovary Staropramen most hozta nyilvánosságra, hogy tavaly adózott eredménye 3,8 százalékkal romlott, miközben bevételei ennél nagyobb arányban növekedtek, eladásai mennyiségben 6 százalékkal. Exportját 13,9 százalékkal tudta növelni, beleértve azt is, amit az anyavállalatnak szállított.
Még mindig a csehek a sör-rekorderek
Barackos borzalom - hol vagy, Vilmos?!
Olcsó, vagy drága sör: nézőpont kérdése
Ittunk és szidtunk: csak a teszt lett NAGY
MTI