Gatyába rázhatja a MÁV-ot a holding
A MÁV vezetőjének véleménye szerint a vasúttársaság jelenlegi problémái a hosszú távú közösségi közlekedési koncepciójának hiányából és a vállalat belső működési gondjaiból adódnak.
A Volánnal való együttműködésre vonatkozó kérdésre válaszolva a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója emlékeztetett a szeptemberben tartott vasúti kerekasztal fórumon elhangzottakra, ahol a közösségi közlekedési alágazatok - a vasút és az autóbusz - közötti verseny téves értelmezését fogalmazták meg a résztvevők, amit a közlekedési holdingban meg kell oldani. Vagyis azt, hogy a vasút és az autóbuszközlekedés működjön együtt, és nem egymást, hanem az egyéni közlekedést tekintsék versenytársnak.
Kérdésre válaszolva Szarvas Ferenc közölte: a MÁV adósságának rendezése nem feltétele a holdingba szerveződésnek, ugyanakkor az adósság kérdését rendezni kell.
Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója az MTI-nek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy az egyesülés nem rendelkezett eddig sem tulajdonosi funkcióval, és nem is gyakorol ilyen jogokat.
A Volán Egyesülés vezérigazgatója szerint a menetrend szerinti helyközi közlekedésben az állami vagyonkezelés egységesítése ésszerű és racionális törekvés, mert ezen keresztül egységes feltétel- és követelményrendszer valósítható meg. Az egységes állami vagyonkezelés lehetővé teszi, hogy célkitűzésként fogalmazódjon meg az utazási igények jobb kielégítése, a működés hatékonyságának javítása, valamint a forgalomszervezésben lehetőség nyílik az ésszerű megoldások preferálására.
Saslis Elemér fontosnak tartja, hogy a tulajdonosi és megrendelői funkciók ne mosódjanak össze a jövőben, tekintettel a 2016-os várható személyszállítási piacnyitásra.
MTI