2001-ben 50 ezer halálos áldozata volt Európa-szerte a közúti baleseteknek. Az Európai Unió célul tűzte ki, hogy ez a szám 2010-re a felére csökkenjen. A 2006-os statisztikák azonban azt jelzik, hogy ez aligha teljesülhet. Jacques Barrot szállításügyi EU-biztos szerint az elképzelés megvalósítható, ha a kormányok levonják a következtetéseket a számadatokból és alkalmazzák az irányelveket.
Franciaországnak, Luxemburgnak és Hollandiának sikerült 40 százalékkal csökkentenie 2001 óta a közúti halálesetek számát. EU-szerte 8 százalékkal volt kevesebb a halálos áldozatok száma 2006-ban, mint 2005-ben.
A statisztikai adatok szerint a halállal végződő balesetek 30 százalékában ittas volt a sofőr, vagy legalábbis több alkoholt fogyasztott a megengedettnél. Az autóvezetők fele túllépi a megengedett sebességet. A legtöbb európai országban a sofőrök és az elöl ülők egyharmada nem köti be magát. Egyes európai országokban - Írországban, Portugáliában - a hátsó üléseken utazók kevesebb mint fele használja a biztonsági övet.
Nyugat-Európában az északi országok biztonságosabbak, mint a déliek. E szabály alól Málta a kivétel, ahol a legalacsonyabb az egymillió lakosra és egymillió autóra jutó, halállal végződő közúti balesetek száma.
Drágább, hosszabb ideig tart, de biztonságosabb
Autósok figyelem: változik a vizsgáztatás
Segítsen az államnak! Ne kösse be az övet!
Autóipar: hogyan tarthatja a lépést Magyarország Szlovákiával? (hanganyag)
Forrás: euractiv.hu