.jpg)
A tender értéke a közbeszerzési értesítő szerint 50-70 milliárd forint lesz, ami tartalmazza a kiépítés mellett az e-útdíjfizetési hálózat öt évig történő üzemeltetését is. A kiírás szerint a szerződés 2008. május 19-től 2013. december 31-ig terjed.
A jelentkezőknél kizáró ok, ha nem üzemeltetett az elmúlt három évben legalább 500 kilométernyi úthálózaton nettó 1 milliárd forint üzemeltetési díjú, használatarányos és valós díjszedési tranzakciót lebonyolító rendszert. További feltétel a nyertessel szemben, hogy le tudjon bonyolítani napi 40 ezer úthasználati eseményhez kapcsolódó pénzügyi tranzakciót.
A rendszer bevezetéséhez szükség lesz a közúti közlekedésről szóló törvény módosítására is. |
Az ed-rendszer kialakításáról rendelkező kormányhatározat szerint a megvalósítás magántőke bevonásával történik. A szolgáltató kiválasztásának főbb kritériumai: a fizetendő szolgáltatói díj mértéke, a bevezetés várható időpontja, és az ajánlott rendszer szakaszos bővíthetőségének költségei. A közbeszerzési eljárás kiírása és lefolytatása a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) feladata, amelybe bele kell vonni a Pénzügyminisztérium és a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság képviselőjét.
A közlekedési miniszternek és a fejlesztéspolitikai kormánybiztosnak - a pénzügyminiszter egyetértésével - 2008. január 31-ig ki kell dolgoznia a rendszer díjpolitikai stratégiáját, amely figyelembe veszi a díjszedés hatását a közúthálózat fejlesztésének uniós forrásból történő finanszírozására.
Jó néven vennék, ha biciklivel járnánk munkába
Útdíj és rakodási tilalom - ettől jobb lenne?
Szinte minden útért fizethetnek
Hol és mennyit kell fizetni mától az utakon?
Két év múlva debütálhat az elektronikus útdíj
MTI