A három intézményt a nemzetgazdaság különböző fontos területein - az agrárgazdaság, a gazdaságfejlesztés és az idegenforgalom területén - eredetileg azért hozták létre, hogy szervezett módon segítsék a magyar áruk és szolgáltatások hatékony piacra jutását bel- és külföldön.
Magyarország - nyugat-európai mintákat alapul véve - a kelet-európai országok közül elsőként, 1996-ban hozta létre saját közösségi agrármarketing szervezetét, az FVM Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Közhasznú Társaságot.
Összevonnak három óriásszervezetet Részletek >>>>
Az AMC feladata egyebek között, hogy a közösségi marketing elemeinek alkalmazásával a magyar agrártermékek bel- és külpiaci értékesítésének támogatása. Továbbá a magyar élelmiszergazdaságban a korszerű kereskedelmi módszereket elterjessze, erősítse a marketingszemlélet, és növelje a magyar áruk exportképességét.
A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség, az ITD Hungary Zrt. alapvető feladata - a külföldi közvetlen tőkebefektetések előmozdítása mellett - a magyar vállalkozások külpiaci tevékenységének segítése.
A Magyar Turizmus Zrt. tevékenységének célja, hogy hozzájáruljon a magyar turisztikai kínálat piacra viteléhez, és így elősegítse az ország belföldi és nemzetközi turizmusból származó bevételek növelését.
A Magyar Turizmus Zrt. költségvetése - a legfrissebb adatok szerint - 2009-ben nettó 4,6 milliárd forint volt, míg az idén bruttó 5,69 milliárd forint, mert az ágazat nem igényelheti vissza az áfát.
Ha igaz, hogy az új szervezet működésére 7 milliárd forint jutna, akkor várhatóan kevesebb pénzből gazdálkodhat majd, mint három jogelődje együttesen.
MTI