
Ez szinte megoldhatatlan problémát jelentett többezer utasnak, főleg azoknak, akik az esténként egymás után induló hosszú távú éjszakai járatokkal repültek volna. Sokan inkább nem utaztak el. Nekik a BA személyenként 100 fontot ajánlott fel szállásköltségre, ám pénteken a járataikról lemaradt utasok arra panaszkodtak, hogy a környékbeli szállodák - kihasználva a kényszerhelyzetet - ennek a kétszeresét számolták fel egyetlen éjszakáért. Nagy-Britanniában egy átlagos háromcsillagos kategóriájú szállodai szoba általában 70-90 fontba kerül egy éjszakára.
Ebben a helyzetben sokan töltötték az 5-ös terminálon a péntekre virradó éjszakát, ám teljes bizonyossággal ők sem reménykedhettek abban, hogy aznap el tudnak utazni. A BA - amely töredelmesen elnézést kért a fennakadásokért - közölte, hogy pénteken járatai 80 százalékát tervezi elindítani a terminálról, köztük az összes hosszú távú járatot. A járattörlések a belföldi, illetve a rövid távú európai járatokat érintették.
A BA úgy hirdeti az 5-ös terminált, hogy azon mindenki előtt legfeljebb egy utas áll a jegykezelő pultoknál. |
A problémák miatt már az előző, induló napon is 34 járatot kellett törölni ezen a terminálon, de akkor mindhárom budapesti járat - ha jókora késésekkel is - elindult. Az 5-ös terminál hangos reklámhadjárattal beharangozott, ám szinte teljes káoszba fulladó nyitása nem tett jót a British Airways részvényének sem. A legnagyobb brit légitársaság papírja a péntek délelőtti kereskedésben 5 pennys, 2,02 százalékos veszteséggel 2,4225 font volt a Londoni Értéktőzsdén.
Így is lehet: környzetbarát reptérfejlesztés
Biokorszak kezdődik a repülésben
Változások Ferihegyen: a 2A-n nagyobb lesz a tömeg
MTI