A kutatás szerint Csehországban májusban 54,60, Lengyelországban 45 százalékos volt az internet penetráció, Magyarországon pedig ugyanakkor 40 százalék. Dániában az internet elterjedtsége 82,03 százalékot ért el májusban.
Habár az internet penetráció még mindig Dániában a legnagyobb, amely az egyik legfejlettebb online piacnak számít Európában, a közép- és kelet-európai országok sem maradnak el tőle, ha a látogatónkénti átlagos oldalletöltés-számot vagy a felhasználónként átlagosan online eltöltött időt vesszük figyelembe – idézi a közlemény Filip Pieczynskit, a Gemius SA nemzetközi részlegének vezetőjét.
Az internethasználati trend feltárásához a 2007. december és 2008. május közötti időszakban a négy országból a 100 legtöbb valós felhasználóval rendelkező webhelyet vették figyelembe, amelyeket a weboldalakba ágyazott mérőkódok segítségével auditáltak. |
A csehek jóval több időt - egy hónap alatt 24 órát - töltöttek el internetezéssel, mint a dánok (7 óra 26 perc), a lengyelek (19 óra) vagy a magyarok (6 óra 15 perc).
Zsarolás, munka, Paris Hilton - változó spamdivat
Nem igazán álljuk az informatikai versenyt
A kábelmentes internet a legkapósabb
Netezz Európa! Le vagyunk maradva
Veszélyes lehet a Google böngészője
MTI