Minden tizedik balesetnél légi mentésre van szükség - mondta Túri Péter, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) Légimentő Kht. ügyvezető igazgatója.

Az EC-135-ös
Az élet bebizonyította, hogy a riaszthatóság kezdési idejét érdemes volt reggel 6 órára előrehozni - emelte ki az igazgató. Több mint száz súlyos baleset miatt szálltak fel a hajnali órákban. Az esti órákban történő repülés pedig az új bázisok kivilágított leszállópályáival lesz megvalósítható - mondta az ügyvezető igazgató.

Az AS-350-es
Túri Péter elismerte, hogy a légi mentés drága, egy-egy repülés költsége 590 ezer forint. Ugyanakkor emlékeztetett arra, hogy a sérültek ily módon sokkal rövidebb időn belül kaphatják meg a leghatékonyabb ellátást, amelynek az az eredménye, hogy a későbbiek során rövidebb ideig kell őket az ugyancsak drága intenzív ellátásban részesíteni.

Az Mi-2-es
A nehézségek ellenére a szolgálat hatékonyan működött az elmúlt évben; csak egyetlen esetben nem tudta repülésbiztonsági ok miatt a mentőhelikopter a baleset színhelyét megközelíteni. Jelentős eredmény Túri doktor szerint, hogy minden gép fedélzetén orvos dolgozik, kétharmaduk pedig szakorvos. Mellettük diplomás mentőtisztek teljesítenek szolgálatot.
Túri ismertetése szerint nem repülőterekre, hanem bázisokra van szüksége a szolgálatnak. Az első minden igényt kielégítőt márciusban avatták Balatonfüreden. Hasonlóak lesznek a jövő évben Budaörsön, Szekszárdon, Miskolcon, Pápán és Sármelléken is. Ilyen lesz a szentesi is, amelynek elkészültét követően az ország bármely pontjára 15 percen belül megérkezhetnek. Az utóbbi hetekben a légi mentés nehézségeiről értesült a közvélemény: a miskolci esetet - amikor nem tudták a helikoptert kivinni a hangárból - a kemény éjjeli fagy okozta. Ehhez hasonló a mentőbázisok elkészülte után nem fog előfordulni - ígérte Túri Péter.
A Fidesz mentené a mentőket
Idén akár felszállhatnak a légimentők Szentesről
Eredmény az egészségügyben: lesz új légimentőbázis
Fotók: www.legimentok.hu
MTI