Hitelkártyái miatt büntették az Unicreditet
A GVH közleménye szerint a hivatal vizsgálata feltárta, hogy az Unicredit 2005 májusától, a Credigen pedig 2005 októberétől egyes piaci tájékoztatásaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
A pénzintézet ugyanis a fogyasztókat nem pontosan tájékoztatta több lehetőségről. Így például - a GVH szerint - nem volt egyértelmű, hogy a kamatmentesség kizárólag a kártyával történő vásárlásokra vonatkozik, készpénzfelvételre nem. Az sem volt pontosan meghatározva, hogy a kamatmentességhez a teljes tartozás fizetési határidőig történő megfizetése szükséges, a teljes tartozás egy részének megfizetése esetében a fogyasztó kamat megfizetésére köteles.
A GVH szerint pontatlanul volt megfogalmazva az is, hogy az "akár 51 nap" kamatmentesség esetén az ígéret csak akkor teljesül, ha az elszámolási időszak első napján történik meg a vásárlási tranzakció, ettől kezdve a kamatmentes időtartam hossza folyamatosan, minden egyes további napon 1 nappal csökken.
Tavaly a nagyszámú panasz miatt piactisztító vizsgálatsorozatban vizsgálta a GVH a hitelkártyapiacot. A bankok megtévesztő hitelkártya hirdetéseinek visszaszorítására indított eljárássorozatban nyolc pénzintézetet marasztalt el a GVH és összesen 381 millió forint bírságot rótt ki ezekben az ügyekben.
Bankkártyázás: egy hülye magyar szokást vizsgál a Versenyhivatal
Bírság: a fogorvosok hatoda ajánl Colgate Totalt
100 milliót vertek rá a Tescóra
MTI